Přejít na obsah

Navigace

Speciál k 60. výročí
Doktor se vrátí...
07x14 - The Name Of The Doctor
odvysíláno 30. 10. 2014

Into the Dalek - poepizodní diskuze

ilustrační obrázek

Nový Doktor se setkal se poprvé setkal s Daleky. Co na tento příběh říkáte?
Diskuze obsahuje spoilery, takže se ujistěte, že už jste epizodu viděli.

Naši překladatelé TRAN­SLATORS OF RASSILON budou v pondělí diskutovat o epizodě, Dalecích a dalších věcech.
Živě si je můžete naladit v pondělí 1.září v 20:00 na youtube kanálu WHOCONu.


30.8.2014 21:15   Diskuze   Blackthunder

89 komentářů

Doktor je zpátky!
Konečně cynik ako Ecleston (taky skvělý herecký výkon), ubrání na efektech, daleci zabíjející negativem a k tomu vypadající normálně, myšlenka dobra a zla. A k temu mi tam Clara konečně zapadá. :)

Konečně po hrůzostrašné "7,5" serii příjemná změna. :)
Saell, 7.9.2014 21:47   reagovat
A také mi připadali mnohem inteligentbější, předtím mluvili. Teď jen řvou Exterminated! :-)
WHO, 5.9.2014 21:56   reagovat
Ale jinak se mi tyto nové díli poměrně líbí. :-)
WHO, 5.9.2014 21:58   reagovat
nejlepší Dalek epizoda je podle mě Power of the Daleks, zbožňuju ten díl ^^
OndraH, 5.9.2014 22:19   reagovat
Ahojte teď sem se díval na starý díl (01x02 - The Daleks - part 5 - The Expedition) a pochopil jsem to tak že dálekové jsou na radiaci závislí, tak jakto že tohoto dáleka radiace poškodila? :-)
WHO, 5.9.2014 21:47   reagovat
No, podle mě fungují na radiaci ale to neznamená že jim nemůže uškodit. Naše tělo je také převážně tvořeno vodou ale stejně se můžeme utopit ;)
Recces, 6.9.2014 21:27   reagovat
Možná by se měli tvůrci občas podívat na staré verze. :-)
WHO, 5.9.2014 21:55   reagovat
Dáleci sa tolko krát upgradovali že z ich pôvodnej DNA už zostalo len málo.
The Master, 6.9.2014 08:35   reagovat
evoluce :D
OndraH, 5.9.2014 21:50   reagovat
Podle mě toto byla nejhlubší Dalekepizoda (nejhlubší ve smyslu myšlenky i prostoru) od Genesis of the Daleks a to je má nejoblíbenější dalekepizoda vůbec. Nejen proto, že Doktor nikdy nebyl vevnitř Dalekova mozku (V Invisible Enemy byl ve svém např.), ale ta myšlenka, že Dalek obrácený na rádoby "dobro" je prakticky stejná prohra, jako kdyby zůstal zlým. Ten konec mě dostal: "Já jsem špatný Dalek, ale ty jsi dobrý." nebo tak nějak.
No a pochopitelně Slečinka....
Tady musím poupravit svou původní teorii. Zdá se, že se do Nebe dostane vždy ten, kterého Doktor zabil ať už přímo nebo nepřímo a jak se ukazuje, neznamená to, že to musí být nutně záporák. Tak uvidíme, kdo půjde do Nebe příště...:)
Spidey, 3.9.2014 21:52   reagovat
Já teda myslím, že Half-Face skočil sám - byl-li sesterským robotem ke strojům z SS Madame Pompadour, pak ty poslední bojovníky Desátý prakticky ukecal k sebedestrukci, když jim oznámil, že jejich existence už nemá smysl. Proto Half-face byl ten, kdo určitě lhal o svém základním programu. Jak je to se základním programem Doktora to si každý přebere z toho, co má nakoukáno :-)
Isognomostom, 4.9.2014 22:12   reagovat
Dalo se to pohopit i z toho, že v určitém momentu Half-face vypnul ten plamenomet a přestal útočit na Doktora. Doktor by byl určitě schopný shodit ho v rámci toho souboje, ale nikdy by ho zákeřně nestrčil po tom, co složil zbraně.
Jinak to přirovnání k sebedestrukci v GitF je vážně dobrý. Už jsem zapomněl detaily té epizody, tak dík za připomenutí. Měl bych se na to zas někdy podívat.
Divím se, že jsou pořád lidi, co si myslí, že ho zabil Doktor.
Zarwan, 4.9.2014 22:38   reagovat
Spíš kdo se zabil kvůli Doktorovi. Doktor nezabil ani jednoho (zatím). Half-face skočil po tom, co ho Doktor přesvědčil a Carlisle se obětovala po tom, co ji ujistil, že je to jediná možnost.
Mně se zatím nejvíc zamlouvá teorie, že Missy je TARDIS a nějakým způsobem je zálohuje. Možná aby mu pak ještě jednou pomohli? Z promo fotek mi připadalo, že Doktor, Missy i cybermeni stojí na stejné straně, nemyslím si, že by to byla čistě záporná postava.
Zarwan, 3.9.2014 23:32   reagovat
Tak je to jediná teoria ktorá dáva zmysel.
The Master, 4.9.2014 13:59   reagovat
No nedává tam moc smysl, že Half-face věděl, že Nebe existuje a někdo mu slíbil, že se tam dostane. Taky nedává smysl, jak by se TARDIS mohla vtělit do Missy, aniž by ji roztrhala zevnitř jako Idris.
Zarwan, 5.9.2014 14:19   reagovat
tož musím říct jedno, Capaldi je Doctor jak má byť, teda dle mě. Dave byl supr a Matt taky, ale iba byli jak prerosteni pubertaci...
sol, 3.9.2014 09:27   reagovat
No, já dnes viděla asi popáté Deep Breath a potřetí Into the Dalek a těším se na další díly s Dvanáctým jako malé dítě. Jakým způsobem dokázal odkázat na Desátého, Devátého a Čtvrtého - wow! Ať už je kopec výtek na cokoli jakkoli vysoký, Capaldimu se jednoznačně podařilo vstřebat historii předchozích Doktorů a unikátním začal tvořit svou vlastní osobnost - a já mu tleskám. Tohle je pro mě přesně ten nejzajímavější moment celého whoniverse - ohromující kontinuita a provázanost jedinečných osobností v jedné postavě. Pokud se scénáristům daří udržet v příbězích nějaký smysl, tak to beru jako příjemný bonus :-) p.s. Pozor, piano.
Isognomostom, 4.9.2014 22:07   reagovat
Capaldi se mi líbil, tenhle Doctor mi sedí, ale epizoda - typická vycpávačka. Dáleky nesnáším a nic by se nestalo, kdyby už definitivně vyhynuli/byli vyhynuti. Já to ani neskoukla celé, prostě jsem to za půlkou posunula na konec - nuda. Příští díl naštěstí vypadá podstatně líp!
Marcela, 2.9.2014 00:13   reagovat
Druhá epizoda mě definitivně přesvědčila, že končím s obnovenými sériemi. Už od šesté série to byla pro mě bída (obsahově, Smith válel a forma byla epická), ale od osmé to na mě působí navíc jako pořád okatější vykrádačka už použitého (druhý Mikey Smith? zmenšený Doktor? hodný Dalek?....). Když jsem si po premiéře pustil pro spravení nálady City of Death, byl to propastný rozdíl (a to je 35 let stará epizoda!), což mě utvrdilo, jak se stal DW v rukou nesprávných lidí vyčpělým. Capaldi hrát umí, ale mám z něho pocit, že byl do děje vsazen z jiného seriálu a hrál něco jiného než ostatní bez hlubší návaznosti na předchozí vývoj postavy. Jakoby s umělým prodloužením regeneračního cyklu přišel i nový pán času a Doktor odešel se Smithem. Subjektivní názor, který nikomu nevnucuji a zápal pro osmou (34.) sérii fandům přeju, ale takhle to cítím.
Reggie, 1.9.2014 12:59   reagovat
Druhý Mickey? To jako proto, že je černej? :D Jinak tu podobnost fakt nechápu. Pink je vysloužilý voják, nyní učitel na stejné škole jako Clara. Mickey byl strašpytel, který se zocelil až cestováním s Doctorem, byl to Rosein přítel, kterého opustila kvůli Doctorovi. Zatím jedinnou podobnost vidím v barvě pleti. Srovnávat se City of Death je hrozně nefér, protože je to vůbec jedna z nejlepších epizod DW vůbec. Zkus si to srovnat třeba s Paradise Towers :D Ale je to samozřejmě úplně na tobě. Nicméně bych doporučoval počkat ještě aspoň do epizody "Listen", která se sice tváří celou dobu jako Moffatova sebevykrádačka, ale závěr je něco, co se za 50. let v Doctorovi ještě nevidělo. Uzemnilo mě to.

PS: to je další věc. Doctor má 51 let trvání, řadu knih, komiksů a audiopříběhů. Udělat něco, co se v něm ještě neobjevilo, je prakticky nemožné.
Elektronicky.Otisk, 2.9.2014 13:18   reagovat
Když už tu budeme mluvit o Listen, přijde mi ten závěr porušuje v podstatě vše co jsme se o cestování v čase v DW zatím dozvěděli.
Thomas, 3.9.2014 11:37   reagovat
Nemohli byste přestat vyzrazovat detaily o uniklých epizodách nám, kdo jsme se rozhodli počkat na oficiální zveřejnění?
Tohle je poepizodní diskuse o Into the Dalek, ne o Listen!
Když už jste byli tak netrpěliví a rozhodli jste se na to podívat, tak si to aspoň nechte pro sebe.
Zarwan, 3.9.2014 11:58   reagovat
Moja reč!!!
The Master, 3.9.2014 13:31   reagovat
S City of Death se opravdu srovnává těžko, protože k té epizodě psal scénář Douglas Adams a takových spisovatelů už dnes mnoho není (leda Terry Pratchett - kdyby ten napsal scénář k Doctorovi Who, to by bylo!). Já mám dojem (či spíše hodně hodně doufám) že to, čemu ty říkáš "vykrádačka," je pokus o návrat k tomu, co bylo tak dobré na klasických dílech, zamyšlení nad tím, co tenkrát dělalo Doktora tak úžasným... zkrátka začátek obratu k lepšímu, třebas ze začátku ještě trochu neobratný:) Rozhodně bych zatím nepropadala panice.
Tessuna, 1.9.2014 22:50   reagovat
Cítil jsem to hodně podobně při nástupu Matta. Skončil jsem se sledováním po pár dílech. Pak jsem se ale donutil zkouknout zbytek a nakonec mě to stejně dostalo a pořád to hltám jako blázen.
Carmack187, 1.9.2014 22:37   reagovat
Tahle epizoda mi strašně připomínala episodu devátého Doctora "Dalek". Jak na začátku říkal: "are you the doctor?" Když ten Dalek na konci řekl Capaldimu něco na způsob "you are a good Dalek" tak jsem si hned vzpomněl na Ecclestona.
A také tam byly paralely na závěr čtvrté epizody, napadlo mě, že Rusty by mohl být ten šílený Dalek (ani si nevzpomínám, jak se přesně jmenoval)
jindra, 1.9.2014 09:42   reagovat
Khan. Pochybuju, že by to mohl být on.
Carmack187, 1.9.2014 22:40   reagovat
Docela mě rozesmály ty hadičky a ventily FESTO na Rustym... Proboha, na co? :-D
tsL, 31.8.2014 23:42   reagovat
mě se tenhle díl vcelku líbil, nápadité, jiná imunita v Dálekovi než v Teselectě, slabší, řekl bych :) ale díl je hodně dost temný a málo srandy...

novej Pán času je furt ňák trošičku mimo, ale uvidíme, snad následek tý megaregenerace po tom, co mu je znovunabili, aby mohl vesele respawnovat dál :)
mgr, 31.8.2014 21:15   reagovat
Nelíbilo... Před týden ano, dobrý začátek, ale tentokrát to vůbec nešlo k sobě. Příběh neplynul, přišlo mi, že herci jsou náhodně na nějakých místech a něco říkají. Jakoby slepované z náhodných scén se snahou tam někam nacpat nějaké sdělení. Doktor mi chvílema připadal, že je na place navíc, že tam nepatří.
Martin, 31.8.2014 21:14   reagovat
Tak já budu asi jen jedna z mála. Ale tento díl se mi nelíbil. Nudila jsem se, trochu nepochopila závěr - zabil jen ty dáleky na lodi lidí, nebo celou dáleckou loď? Clara je evidentně zmatená a jak jsem litovala, že odejde, tak teď mi to už nevadí. Ona a Doctor - nejdou mi k sobě. Capaldi je takový... chápu, že za to nemůže, protože to má napsané, ale... Je toporný, nemám u něj pocit jako u 10. a 11., kdy bylo vidět, jak je právě něco napadlo, ta energie, úsměv, zájem. U 12. vidím jen zlo, sobeckost, sebestřednost, nezájem. Chová se zmateně, prostě takový stařík, kterému jeho proslovy nevěřím. Když vzpomenu na Matta a jeho řeč u Stonehenge nebo v Akhatenu. Capaldi na něj nemá.
sea, 31.8.2014 19:08   reagovat
No jo, já měla to co ty popisuješ se Smithem - na jeho doktora jsem se skoro až do konce nějak nedokázala emocionálně napojit.
O Capaldim si zatím myslím, že je úžasný, jen dostat pořádný scénář.
Into a Dalek měla momenty napětí i momenty, kdy jsem obracela oči v sloup a říkala si, na co se to zase koukám.
Chci říct, že jestli ti Capaldi na Doktora nesedne, možná se to už nikdy nezmění a pokud ano, tak jen s vynaložením určitého sebepřesvědčování a dobré vůle. A není to nic tragického, výměna herců zase po čase nastane...
alexis, 3.9.2014 00:08   reagovat
Capaldi se mi naopak líbí, jeho Doctor není sympaťák a trhlý hrdina. Hodně zažil, hodně viděl a hodně toho má na svědomí. To se na každém podepíše. A hlavně - je mimozemšťan, nemůžeme od něj čekat úplně lidský přístup. Aspoň nehrozí další sladkobolný románek jako s Rose.
Marcela, 2.9.2014 08:39   reagovat
Me teda Capaldi zas tak nevadi, ale s Mattem to mame same, proslov u Stonehange sem poslouchal nekolikrat dokola:D taky se mi hodne libila ta energie co z nej sala
Xegiie, 31.8.2014 22:57   reagovat
Já zas už několikrát dokola poslouchal, jak Doktor na začátku školí Journey v TARDIS.
Jinak myslím, že epických proslovů se ještě dočkáme.
Doktor není zlý, jen už není jen samé "I'm so sorry."
Nehraje si na superhrdinu, který všem naslibuje, že všechny zachrání, aby pak sledoval se slzama v očích, jak všichni, kdo mu věřili, mu umírají před očima. Chápe vážnost situace, je si vědom nebezpečí a ví, že se může stát cokoliv. Ví, že nemá cenu zastavovat se a truchlit nad mrtvými, když je v sázce něco víc.
Zarwan, 1.9.2014 11:59   reagovat
jenže takových, co obětovali pro větší dobro pár (několik set, tisíc...) lidí už tu bylo. On by měl být lepší než Master a zatím mě přijde, že jsou stejní.
sea, 1.9.2014 19:36   reagovat
Stejní? Takže 12tý Doctor se snaží ovládnout vesmír a zabíjí lidi zmenšovacím paprskem? Vyvolává intergalaktické války? Manipuluje s prostorem a časem kvůli dobývání vesmíru? C'mon! Snad je rozdíl mezi "zabil" a "nepobrečel si nad smrtí vojáka" :)
Elektronicky.Otisk, 2.9.2014 13:22   reagovat
No, jenže od postoje "necháme ho být, stejně mu není pomoci, a ješt se pozorováním jeho smrti něco přiučíme" je celkem malý kousek k postoji "přivážeme ho k pitevnímu stolu a provedeme na něm vivisekci".
Nechápej mě špatně, já jsem Capaldim umírněně nadšena, ale určité morální postoje zahrnují i projev lítosti nad něčím, co sice nemůžeme ovlivnit, ale je to tak nějak všeobecně špatné.
A pro dnešek končím s blábolením:-)
alexis, 3.9.2014 00:13   reagovat
Proč si pořád myslíte, že Doktor má mít vlastnosti, které lidé vnímají jako dobré?:-)

Jeho nomen is omen je "uzdravovat" vesmír, ne jednotlivce.

Moment, o kterém mluvíte, je krásná ukázka povahy současného Doktora-nemá v sobě tolik soucitu, bude nemilosrdný k nepřátelům a zároveň o sobě bude pochybovat

To je daleko lepší, než když se skoro vždy rozohdne správně, "přijde, vidí, vyřeší, zachrání, jde dál" a opět nám(teda mě:-D) to brání se ho přejíst.

Tennat měl po Waters of Mars podobný moment, u Capaldiho to asi bude častější, o to víc bude potřebovat společníky na "krocení" a říkání mu, jestli je dobrý muž...
Wanderer, 4.9.2014 20:24   reagovat
Ak sa niekto potrebuje naladiť na Capaldiho vlnu tak by si mal pozrieť 6 a 7 doctora lebo tí sú rovnaký.
The Master, 4.9.2014 20:44   reagovat
Na tom že Doctor sa zbytočne nesnaží niekoho zachranovať lebo vie že je to zbytočné nie je nič zlé. Postavme otázku takto čo by si urobila ty keby si videla že niekto umrie a je nemožné mu pomôcť lebo inak by si zomrela aj ty, no čo by si urobila?
The Master, 3.9.2014 16:30   reagovat
No, kdybych nemohla já osobně udělat nic, tak asi nic ve smyslu akce pro jeho záchranu. Nejsem schopná vážně posoudit, co bych udělala, kdyby existovala možnost ve smyslu život za život, a doufám, že v takové situaci nikdy nebudu. Ale domnívám se, že by to v člověku něco zanechalo, i když uznávám, že po 150tým už asi každý okorá.
alexis, 4.9.2014 00:01   reagovat
nechaj to tak, niektorý sú proste zatrpknútý že doctor nie je znova mladý a neplače ako malé decko a nerieši všetko len použitím šroubovaka
The Master, 2.9.2014 14:25   reagovat
"U 12. vidím jen zlo, sobeckost, sebestřednost, nezájem."

Teraz vidíš reálneho doctora taký aký je pod maskou muža na ktorého sa hrá.
The Master, 31.8.2014 21:38   reagovat
To vycházíš z classic dílů? Ty jsem neviděla, vycházím z obnovených. Ale pokud je doktor přesně takový, tak mi k tomu nesedí to jméno "Doktor". U Mastera bych takové vlastnosti očekávám, ale u Doctora ne. Nemusí být 100%tní klaďas, ale zlý, sebestředný, sobecký... to prostě k jeho jménu nejde.
sea, 31.8.2014 23:13   reagovat
Jenže o to právě jde, on není zlý a sobecký. Co konkrétně udělal vyloženě negativního? Pouze se staví poněkud vlažněji k smrti jiných lidí, protože si uvědomuje, že stejně nebylo nic co udělat, aby je zachránil. Morálně je skutečně mimozemský. Když River říkala 11tému, že nemá cestovat sám, člověk si tak nějak řekl, že má pravdu. Teď to ale VIDÍŠ. Kdyby tenhle Doctor cestoval dlouho sám bez morálního kompasu v podobě společníka, ztratil by se ve snaze rozlišovat mezi tím, co je dobré a co je špatné. Capaldi je tím nejkasičtějším Doctorem, kterého nová éra přinesla.
ElektronickyOtisk, 1.9.2014 11:27   reagovat
Vzpomínám si, jak William Hartnell v první epizodě narazil na Daleky a jeho společníci ho museli doslova donutit, aby je vůbec zastavil. Nebo jak své společníky podezříval, že mu rozbili TARDIS. Capaldi se rozhodně vrací k původním Doctorům. Nehází rukama a nohama, zbytečně neslibuje, je pragmatický a hlavně si nenechá nic líbit.
Jesper, 1.9.2014 13:46   reagovat
uvědom si,že Doctor není člověk.Nemůžeme ho proto takto hodnotit.Ve skutečnosti něco má z člověčenství,ale tím podobnost končí.Capaldi to začíná konečně naplňovat-už bylo načase.Ty předšlé tak zvané srandičky byly trapné a ubohé.Konečně se vracíme k temnotě a příběhu.Snad.
tvor, 1.9.2014 10:36   reagovat
Doctor nie je zlý to je pravda ale to ostaté je a aj ked sa tosnaží zakrývať tak pred tím nemôže utiecť.
The Master, 31.8.2014 23:43   reagovat
Přesně ten samej pocit z toho mám i já. Vidím to tak, že další díly budou lepší. Podle mě si to moffat teprve "rozehrává" a v budoucnu se máme na co těšit. ;-)
pepsimax, 31.8.2014 19:55   reagovat
Já se jen bojím, aby se Moffat nesnažil udělat hodně překombinovaný příběh na úkor samotného děje (aby to nebyla jedna velká nafouklá bublina s velikým nic uprostřed). Ale jinak musím říct, že se mi to taky zatím docela líbilo :)
Evkamat, 3.9.2014 21:43   reagovat
S mišlienkou dobrého dáleka som sa už dosť zaoberal, a preto som bol rád že ten nápad Moffat oživil a vysvetlil to lepšie než RTD ktorého vysvetlenie bolo úbohé. Capaldi excelentný. Diel výborný.

7/10 skore je len predbežné a finálne hodnotenie môžem poskytnúť až ked budú vonku všetky epizodi.
The Master, 31.8.2014 17:26   reagovat
Zklamání. Na Into the Dalek jsem se těšil nejvíce z 8. série a dopadlo to o hodně hůře, než Deep Breath. Začátek příběhu je dobrý, ale když se dostanou do Daleka, tak je to jen rutinní díl. Capaldi mi pořád nějak nesedne. Kromě té jeho bezohlednosti nemá nic zajímavého a nového, takže doufám, že se v dalších epizodách alespoň ta bezohlednost rozvede. Ale líbí se mi, jak pořád píše ty vzorce. Na Robot of Sherwood jsem se těšil snad nejméně, ale trailer je pěkný a tak se nakonec těším.
Metal, 31.8.2014 15:45   reagovat
A ještě chci dodat, zdá se mi, že tento díl vykrádá své předchozí díly. Například The Invisible Enemy (zmenšení a procházení se v cizím těle). A vykrádá i Star Trekskou hlášku Borgů: Resistance is futile, to mě ale pobavilo.
Metal, 31.8.2014 16:05   reagovat
"Odpor je marný" říkali už klasičtí Kyberlidé,, takže... těžko říct, kdo koho vykrádá...
phoenix1986, 2.9.2014 00:16   reagovat
Na Invisible Enemy jsem si taky vzpomněla a nevidím v tom vykrádání starých dílů, ale naopak zajímavou paralelu: tenkrát jsme doslova byli uvnitř v Doktorově hlavě, ale až teď, když byl Doktor v hlavě někoho jiného, jsme se o něm něco dozvěděli... Úžasně temný díl, přesně tahle hloubka mi v posledních sériích trochu chyběla. Co se hlášky Daleků týká: co jiného by zlí kyborgové posedlí touhou ovládnout vesmír asi tak měli říkat? Nemyslím,že mají nějak zvlášť velkou fantazii nebo že se scházejí po večerech před bitvou a říkají si: "Lidi, ta hláška už je fakt stará. Nevymyslíme tentokrát něco originálnějšího?" - a to platí pro Daleky stejně jako pro Borgy.
Tessuna, 31.8.2014 20:52   reagovat
Jenže oni vykradli i díl Let's Kill Hitler. Největší nebezpečí tohoto dílu pro Doctora - Antibodies to jako fakt?
Metal, 1.9.2014 11:45   reagovat
Já bych spíš řekla, že Lets kill Hitler vykrádá - pardon, odkazuje ke klasické epizodě Invisible enemy, kde se zmenšování i protilátky objevily poprvé. A náhodou se mi to odkazování ke starým dílům hrozně líbí a klidně bych ho brala i mnohem víc - návrat postav, znovunavštívení planet, dokončení některých zápletek, které mi přišly trochu nedopovězené... čím víc, tím líp!
Tessuna, 1.9.2014 22:57   reagovat
Súhlasím ja si myslím že je dobré že takto odkazujú na staré diely. Hlavne preto že tie "staré" diely sú omnoho lepšie než to čo sme tu videly od roku 2005.
The Master, 31.8.2014 21:41   reagovat
Já si pořád myslím, že Missy je Valeyard. Neřekla náhodou v Deep Breath větu: "Líbí se mi jeho skotský přízvuk. Možná si ho nechám?" Nevím, jestli jsem se nepřeslechl a neřekla místo toho: "Možná si ho nechá."

Ale pokud řekla, že si ho nechá ona, tak to znamená, že je Doktorovou další inkarnací nebo něco na ten způsob. A to ukazuje na Valeyarda. Proč by si jinak chtěla nechat Doktorův přízvuk?
Jackolo, 31.8.2014 15:21   reagovat
No, v titulkách je to přeloženo jako "možná si ho nechám", ale zrovna téhle větě jsem moc nerozuměla - bylo to docela zadrmolené. Úmyslně? :D
Clardis, 31.8.2014 17:27   reagovat
Tak ako prvé treba povedať že je to lepšia epizóda ako prvá, v tej mi chýbal ten správny nádych, nebol tam využitý potencial regenerácie, myslím že každého tu by napadlo ešte niečo čo by sa tam mohla udiať, mohli natom popracovať. Druha epizóda nieje zlá, ale v doktorovi mi stále chýba ta energia, asi je to tým ešte len zoznamovaním sním, ale nepáči sa mi ako matt smith alebo tennant, z ktorych som mal oveľa lepšie pocity ako pri tomto doktorovy, capaldi ukázal čo ma v sebe ale ešte nedostal tu spravnu epizódu, ktorá bude preňho dosť epická aby zo seba dostal všetko.
BTW: zostal som v šoku keď mu clara dala facku, popravde s mattom to bolo iné, teraz je to také, nové :D
Pikiss, 31.8.2014 14:22   reagovat
Určitě slabší než Deep Breath... Dost temné a pomalý rozjezd. Připadalo mi, že je teprve začátek, a pak pohnu myší a zjišťuji, že už uběhlo 35 minut!
Jinak na nového Doktora jsem si rychle zvykla, u 11. mi to trvalo o dost déle. Je super.
Moc se těším na příští díl!
Clardis, 31.8.2014 13:18   reagovat
Neříkal náhodou Moffat, že hodného Dáleka se nikdy nedočkáme? Jestli jo, tak v tom případě zase jednou kecal. :)
belldandy, 31.8.2014 10:52   reagovat
Tak hodný...asi záleží na úhlu pohledu...na konci pořád nenáviděl a ničil, jen se jeho nenávist a ničitelské sklony obrátily proti Dalekům.
N(D)ick, 31.8.2014 11:47   reagovat
Musím se přiznat, že Capaldiho Doctora jednoduše žeru. Líbí se mi jak je Capaldi místy ignorantský, chladně pragmatický, cynický (zábavá scéna na účet rozpuštěného Rosse) a jak má KONEČNĚ i temnou stránku, kdy není bezmezným pacifistou. Úvodní scéna, kdy Capaldi "uzemnil" drzou vojandu Blue mě nadchla, tohle by si z obnovených Doctorů dovolil snad jen v omezené míře Chris. I ta jeho jeho "zabedněnost", kdy mu Clara musela naznačovat, že se něco uvnitř Daleka naučil je super, je to nová věc. Teď bych dokonce začal věřit, že z Doctora vznikl Valeyard, nebo že má v sobě natolik temnoty, aby existoval Dream Lord. Zakončení, tedy nepovedená snaha Doctora o nápravu Daleka, byla super a dobře dokreslovala osobnost nového Doctora. P.S. podle mě je Missy jednoduše nová postava
Jesper, 31.8.2014 01:51   reagovat
Taky si myslím, že Missy je úplně nová poslava, ale uznávám, že je to nudný názor, většina zdejších teorií je daleko zábavnějších.
Kave, 31.8.2014 17:43   reagovat
Teraz premýšľam, ako dlho sme nevideli Daleka niekoho reálne vyhladiť. Ale konečne sa to vrátilo, čo je len super. Z posledných epizód si len pamätám, ako dokola kričia EXTERMINATE a nič z toho. Keby ti povedali raz, možno by sem-tam stihli vystreliť... :D

Ale teraz k epizóde, naozaj to bolo skvelé. Ten nápad ma zaujal už od začiatku, ako som počul, čo sa tam asi tak zhruba bude diať a bolo to zvládnuté naozaj dobre. (Stále by ma ale zaujímalo, aký veľký vplyv mal na scenár Moffat, ale predpokladám, že písal len scény pre Dannyho).
Nemôžem si ale pomôcť, no ja mám pocit, že keby sa tam aj nič nedialo a nechali by proste Capaldiho s Clarou vedľa seba rozprávať sa, ja by som bol nadšený. Zbožňujem každú jednu interakciu medzi nimi, či už je to vtipné ale na tej vážnejšej vlne. A 12. Doktora úplne žeriem. Naozaj nechápem, ako niekto nemôže stále prijať Capaldiho, podľa mňa je jeho herecký prejav úplne geniálny, ale myslím, že je to už skôr tým, že to väčšina ľudí akoby vidieť nechcela. Samozrejme, nie každému musí sadnúť ten herec, ale už som čítal aj názory, že on hrať nevie... čo už vôbec nechápem.

Ale už sa teším, keď Doktor spozná Dannyho a zistí, že to je vojak. Myslím, že toto sa bude riešiť a rovnako aj Dannyho minulosť, ktorá bude očividne zaujímavá.

A Missy tento raz opäť len v krátkej scénke, čo je fajn. Naozaj som zvedavý, prečo sa to deje a prečo sa to vlastne deje len niektorým, keď zomrú. Ale ak predpokladáme, že sa Half-Face Man zabil sám, sedelo by, že do "Neba" sa dostanú len ľudia, ktorí sa zomrieť rozhodli sami? No ale uvidíme. Každopádne som zvedavý, či sa tí ľudia z neba objavia vo finále. (AK viete, akí nepriatelia sa vracajú vo finále, SPOILER TO NEBUDE: Čítal som teóriu, že ich tam v Nebi možno premieňajú na "tých nepriateľov z finále :D", ale to by im bol asi Half-Face na tri veci :D)
m..., 31.8.2014 01:42   reagovat
Jak nechapes, ze se nekomu nelibi? to jsi pak ignorant ty a ani o tom nevis.
Nekomu se libi jazz, nekomu rock, nekdo tyhle ani nemuze slyset, stejne je to s ruznymi herci, v tomto pripade doktory, pro me byl Matt naprosto dokonaly, Capaldi zatim nic moc..
neni na tom nic k nepochopeni
Xegiie, 31.8.2014 17:51   reagovat
Z epizody mám opět spíš rozporuplné pocity. Hodně věcí jako by se převzalo z "Dalek" od Roba Shearmana, dokonce i polemizování o tom, nakolik se Doktor vlastně liší od Daleků. Zároveň tady lze ale najít prvky některých Smithových a hlavně Tennantových příběhů.

S Desítkou toho má Doktor společného hodně. Teď víme, že nemá rád vojáky, zbraně a potřebuje dlouze přemýšlet, než ho něco trkne. Na druhou stranu se ale nesnaží všechny zachránit, záleží mu i na vlastním životě a s Clarou občas jedná trošku jako s hadrem. Pro mě tedy působí jako takový zvláštní temný mix Devítky a Desítky - s Ecclestonem má společné ty temnější momenty, s Tennantem zase filozofické chvilky.

Toť k Doktorovi, teď k ději. Těšil jsem se jako malé dítě a jsem spíš zklamaný. Vizuálně se osmá série vrátila hodně dozadu, k laciné produkci za dob RTD. Alespoň na mě totiž vše působilo strašně levně - kostýmy, efekty, prostředí, ... Oproti sedmé sérii, kterou považuju za absolutní vizuální orgasmus, hodně velký krok vzad. Ale snad se mi to jen zdá.

Vedlejší linie s panem Pinkem... beru pokus o tragi-komický charakter, tady jde ale zatím fakt jen o marný pokus. Vnímám ho jako nového Mickeyho, mám ale pocit, že jeho vojenská minulost a Doktorovy 'sympatie' k vojákům nejsou v seriálu bezdůvodně.

Sumasumarum 65% - Capaldi se mi víc líbil v minulé epizodě, ale oproti ní není "Into the Dalek" tolik roztahaná.

Hrdý Budžes, 31.8.2014 01:36   reagovat
Pěkný díl. Doctor je vynikající. Opravdu už to neni žádnej ubrečenej cíťa a to je velmi příjemná změna. I herecky překonává Capaldi moje očekávání.
Dalekové jsou super. Ale působilo to na mě spíš jako taková jednohupka než pořádná epik epizoda. Asylum of the Daleks je pro mě stále nepřekonaná Dalecká epizoda.
Pod tou slupkou moderních efektů je čím dál víc cítit návrat ke klasickým sériím. Nevím ale jestli je to dobře nebo špatně.

8,5/10... O chloupeček slabší než předchozí epizoda.
Carmack187, 31.8.2014 00:55   reagovat
Tak diel pre mňa určite lepší ako prvý, keď už nič iné, aspoň mal poriadnu dejovú líniu a nemám pocit premárneného potenciálu až tak ako po poregeneračnom príbehu. Všetky tie predslovy boli skvelé, možno ešte trochu viac ísť do filozofických hĺbok a bolo by to ešte lepšie. Temné príbehy by Capaldimu asi sadli najviac, ale potešujúce je, že vtipy podáva s rovnakou gráciou, s akou nám servíruje každý pohyb Doctora (chcem tým povedať, že je fantastický). Dalek s 9. Doctorom je jeden z mojich najobľúbenejších dielov s Dalekmi, tak som bol len rád, že sa toho niekto chytil a znova priviedol do seriálu tú myšlienku podobnosti Daleka a Doctora. Ale sakra... čo to bol za zlý príbeh v pozadí? Prišlo mi to, akoby to nemali kde zasadiť, tak si len randomne zvolili lokáciu a tuctový backstory. Tiež si mohli dať trochu viac práce s vedľajšími postavami, ani jedna v podstate nestojí za nič (i keď žiadosť Gretchen Alison Carlisle pred smrťou na Doctora mi vohnala slzu do oka, určite dojemnejšie ako Smitha na konci minulej epizódy, len škoda že to trochu "skazila" Missy). Missy nech sa objavuje kľudne len v takýchto krátkych scénach, to mi vôbec nevadí, skôr naopak, rád by som videl podobný priebeh s ňou, ako sme mali s Torchwoodom v druhej sérii, čisto len na pozadí a potom finále poriadne. To Moffatove tlačenie na pílu ma už prestávalo baviť. Pre Claru sa rýsuje celkom fajn pár, i keď by ju Doctor nemusel stále ničiť, si to ani nezaslúži, takú roztomilú spoločníčku snáď ešte ani nemal. Ale tak ľudia, čo ju nemajú radi, tak im to asi príde ako fajn spestrenie. Osobne ma veľmi neteší predstava, že Doctor príde stále na začiatku každej časti za Clarou, že má ďalšie dobrodružstvo v rukáve.
Johny, 31.8.2014 00:50   reagovat
První epizodou jsem byl trochu zklamaný, ale tohle byla pecka! Nejlepší Dalecká epizoda obnovených sérií. Překonala dokonce i "Dalek" s devátým doktorem.
Capaldi perfektní. Děsivý, sarkastický, temný a všechno ostatní, co jsem od něj očekával.
Těším se na příští díl, čekám, že bude zase trochu lehčí a vtipnější.
Páni, konečně byli Dalekové zase děsiví! Už se nemůžu dočkat, až si to pustím znovu!
Zarwan, 31.8.2014 00:34   reagovat
To byla jediná loď Daleků ve vesmíru? To by byl opravdu špatný Dalek když by poctivě nevyhladil úplně všechny... Na druhou stranu mi to možná uniklo z odposlechu, tak nevím.
Jinak taky jsem z toho mírně chybí/přebývá a doufám, že k Missy se dostanou ve větším dřív než tři díly před koncem série... Za mě: dnešní chutě uspokojeny, další díl dřív než za týden :D
Nox, 30.8.2014 23:20   reagovat
Na tento díl jsem se hodně těšila, protože představa, že Dalek si dokáže vybudovat svědomí, mě zaujala už v díle Dalek s devátým doktorem. Od té doby se ovšem už tahle myšlenka neobjevila. Obecně si myslím, že koncept dáleků jako nezničitelných vraždících strojů je už docela vyčerpaný. Takže mi přijde super, že se konečně bere v potaz, že jsou to živé bytosti a mají potenciál mít i nějakou osobnost. Jinak tenhle díl mi přišel trochu slabší než ten první. Myšlenka zajímavá, ale déle trvalo než se rozjel. A navíc jsem čekala, že se dozvíme víc o psychologii dáleků než o jejich biologických funkcích. Jinak Capaldi se mi líbí, ale trochu mě začíná děsit, docela mě zamrazilo, jak chladně přijal tu smrt toho vojáka. Na druhou stranu se mi hodně líbí, jak se vyvíjí jeho vztah s Clarou. Momentálně mě Clara baví nesrovnatelně více než s jedenáctým doktorem.
Hanija, 30.8.2014 22:10   reagovat
Mě se docela líbí, že je Doktor "věcnější" a nenechá se zas tak rychle citově rozložit. Capaldi s Coleman si podle mě skvěle sednou. Jinak souhlasím, že to chtělo spíš víc psychologie než zkoumání, odkud kam vedou v Dalekovi různé hadičky.
alexis, 1.9.2014 18:46   reagovat
Díl nebyl špatný, Dalek z tohoto pohledu byl zajímavý a velmi se mi toto pojetí líbilo. Clara se s Doctorem nepáře a funguje pro něj jako dobrá učitelka/vychovatelka :D; Capaldi je prvotřídní herec o tom není pochyb; Missy se projevuje zatím jen chvilkově, ale za to zajímavě, jsem úplně bez nápadů kdo popř. co by to mohlo být; další společník do Tardis je zatím v poho, určitě se dozvíme i o jeho minulosti (na což se osobně nijak zvlášť netěším); Nevím proč, ale i když se mi díl líbil, mám z toho nějaký takový zvláštní pocit, jakoby to prostě nebylo ono, nebo by tam něco chybělo, nebo spíš tam bylo něčeho až moc... jenže nevím čeho :D
Qasew, 30.8.2014 21:57   reagovat
Já bych zkrátila ty proslovy o poslušnosti vojáků a bitevní scény. Přidala bych více času na Doktorovu sebereflexi (ovšem v méně opakovacím stylu než "čí to je obličej?") a ještě o malinko bych osvěžila setkání Clary s novým panem učitelem :-)
Isognomostom, 30.8.2014 22:05   reagovat
naopak já říkám víc bitevních scén!!
hlavně těch vesmírných jako bylo na začátku :D
Sim, 31.8.2014 00:36   reagovat
Myslím si že Clara s novým panem učitelem vytvoří další Tardis-couple, ale z toho mám obavy, aby to nebylo jako Amy s Rorym (které nevím jestli trumfnou); A souhlasím s tvým názorem na to čeho bylo málo a co zase chybělo :)
Qasew, 30.8.2014 22:13   reagovat
Amy a Roryho netrumfnou. Byl to přímo kouzelný pár a jejich chvilkový rozchod mě mrzel.
Metal, 31.8.2014 15:30   reagovat
Kostřičky při exterminování jsme myslím už dlouho neviděli, takže plusové body za to.
Jinak o dálecích se toho postupně dozvídáme víc a víc, tak třeba se někdy příště podíváme ještě víc do psychiky, když jsme dnes docela důkladně prozkoumali tělesné funkce :)
Vi, 30.8.2014 21:46   reagovat
Mini-Spoiler... Já si Daleky nejvíc užila v sadě epizod se Čtvrtým Doktorem - když se pokoušel zastavit šíleného Davrose před přeměnou rasy Kaled na zabijácká mechanická monstra. Od shlédnutí těchto dílů mě hláška EXTERMINATE mrazí v zádech mnohem víc, protože předkové těch hlasů byli v podstatě normální... A jak jsou si ve vzájemné nenávisti s Doktorem podobní, to je taky námět k zamyšlení...
Isognomostom, 30.8.2014 21:58   reagovat
Dost průměrný díl, asi jsem očekával něco daleko lepšího. Opět dost pomalý rozjezd, mohlo to být trošku temnější. Capaldi umí svoje charisma skvěle prodat, za něj 100%, děj tak 60%.
Darlling, 30.8.2014 21:31   reagovat
Docela sa mi páčila.Vnútro dáleka bolo dobré.Ale bolo čudné že tam boli akoby cestičky v tom dálekovi. Podľa mňa lepšia než prvá časť...
Leo, 30.8.2014 21:27   reagovat
to jako moffat plánuje dať missy pokaždé ako niekto umre a nič o nej viac neukáže to bude dlhé čakanie na zistenie čo je zač
nort, 30.8.2014 21:25   reagovat
Dost temná epizoda. Jen nevím, jestli je to dobře.
TýMašiněSvýJménoNeřeknu, 30.8.2014 21:19   reagovat
Podle upoutávek bude příští díl zřejmě lehčího kalibru a střídání nálad by nemělo uškodit. Já jsem s Into the Dalek spokojená. Těším se na titulky a děkuju za ně (utekla mi asi třetina chrlené angličtiny, ale ty nejdůležitejší myšlenky mi snad neunikly). Že by byl Doktor výborným Dalekem se řešilo už při setkání Devátého s tím "posledním". Přesně takhle totiž dopadají soupeři na život a na smrt - začnou si být tak podobní, že bývá složité je rozlišit. P.S. Dvanáctý mě baví čím dál víc. A na spojující dějovou linku s Missy začínám být vážně zvědavá, byť má méně nápadné projevy než třeba Silence nebo Pandorika.
Isognomostom, 30.8.2014 21:32   reagovat
S odstupem 20ti minut s tebou naprosto souhlasím.
TýMašiněSvýJménoNeřeknu, 30.8.2014 21:40   reagovat

Pro komentování se prosím přihlašte.


Aktuální epizoda

Poslední titulky

Legend of the Sea Devils
  • Stav překladu: 1% (18.4. 11:04)
  • Pomalu začínám asi to bude trvat dlouho
  • Autor: Blackthunder
  • …p.iP.WEB-DL.AAC2.0.H.264-TVLAMERS

Nejnovější komentáře

Doporučujeme