Přejít na obsah

Navigace

Speciál k 60. výročí
Doktor se vrátí...
07x14 - The Name Of The Doctor
odvysíláno 30. 10. 2014

Deník River Song…

ilustrační obrázek

Záhada jménem River Song nám nedá spát již od dvojdílu v Knihovně s desátým Doctorem. Kdo je River Song? Jak to, že zná Doctorovo pravé jméno? Jak to, že umí ovládat TARDIS? Na spoustu otázek (ať už těch původních, či těch dalších, které se v průběhu řad objevily) odpověď již známe. Avšak zjistil jsem, že i přes to všechno mají někteří problémy tuto komplikovanou linii pochopit. Dnes se to pokusím napravit.

 

<<VAROVÁNÍ: ČLÁNEK PROZRAZUJE ZÁPLETKY EPIZOD OD „SILENCE IN THE LIBRARY“ PO „LET'S KILL HITLER“ >>

 

Článek je psán s nejlepším uvážením toho, jak by asi Riveřina časová linie měla vypadat, společně i s několika teoriemi pro budoucí děj či věcí, které se dějí na pozadí.

Neříkám, že mám ve všem pravdu, kdykoliv může Moffat ukázat, že je to trochu jinak než jsme si mysleli. Ale takhle si já osobně myslím, že by to mělo být, na základě děje epizod a chování River samotné.

 


V první polovině 51. století se náboženská hnutí známá jako Ticho a Akademie Otázky společně s pomocí Bezhlavých mnichů spolčila pod jediným záměrem – zastavit Pána Času, známého pod jménem Doctor. Vymýšlejí plán, který zní jasně. Abychom dokázali porazit Pána Času, budeme ho k tomu potřebovat.

Avšak Páni Času vymřeli během poslední Časové Války, a tak se musí vytvořit nový. (Neznámo jak) zjistí, že bylo za letu počato dítě v TARDIS, proto se zřizuje základna na asteroidu jménem Démoní Výběh a Ticho posílá své zástupce na Zemi, aby unesli Amy Pond, matku budoucího dítěte.

Aby neprojevili zbytečné podezření, vytvářejí pomocí Těla (zařízení pro výrobu na dálku ovládaných dvojníků zvaných Předáků, používaných převážně pro životně nebezpečné práce – na základě tohoto zařízení také pracují informační panely, které můžete znát například z knihoven) Amyinu kopii, kterou vysazují na stejném místě, na kterém našli pravou, těhotnou Amy Pond.

Ta je mezitím přenesena na již zařízený Démoní Výběh, kde je Amyino dítě již nyní před porodem formováno, aby z ní skutečně vyrostlo to, co řád potřebuje: Pán Času.

Spojení s Předákem je přerušeno těsně před porodem. Po porodu je právě narozená malá holčička pojmenována po nejlepší kamarádce matky, Melody Pond (Příjmení má po matce, i když otcem je Rory Williams. To z důvodu, že Melody Williamsová zní jako jméno pro učitelku, za to Melody Pond je jméno pro superhrdinku). Na Démoní Výběh je přepravena armáda kleriků coby ochrana dítěte.

O měsíc později doráží Doctor s několika svými přáteli zachránit jak matku, tak její dítě. Tento tah je však již předpokládán a mezitím, co je skutečná Melody Pond odvážena daleko od Démoního Výběhu, její Předák je podstrčen rodičům zpět.

Malá Melody je převezena na Zemi, protože tam jsou nejlepší podmínky pro její výchovu a přípravu na její jediný úkol: na zabití Doctora.

 

V pozdějším věku (v roce 1969) utíká svým zajatcům. Ticho z nějakého důvodu posílá lidstvo k Měsíci, kde následně jsou Doctorem obelstěni, aby všem na Zemi implantovali myšlenku, aby je zabíjeli na potkání a tak mají dost svých problémů na to, aby hledali svou ztracenou vězeňkyni.

Melody Pond se potlouká Amerikou šest měsíců, nakonec se dostane do New Yorku, kde je nucena se zregenerovat. Regenerace však neproběhla tak, jak by měla a z Melody se stává znovu batole.

Během 20 let se dostává do Anglie do městečka Leadworth. Kde se v té době rodí její matka Amelia Pond. Po pár rocích se s ní spřátelí (s podobou v jejím věku, ať už díky zpomalenému stárnutí, které je u Pánů Času normální záležitostí, či díky pozvolné úpravě svého stáří [pokud vím novinka, zmíněná v Let’s Kill Hitler]).

V této době poznává i Roryho Williamse, svého budoucího otce. S postupem let se Melody, která si raději nechává říkat Mels, čím dál víc zajímá o „imaginárního“ Ameliina kamaráda Doctora. Zdá se, že ji k němu táhne nejenom její naprogramování, které má za úkol Doctora zabít.

Následně Mels unáší Doctora i s jeho TARDIS a nutí ho, aby letěli do Berlína, aby mohla zabít Hitlera. Mels přiznává, že je dcerou Amy a Roryho. Omylem je pak Hitlerem zastřelena. Následně se regeneruje v inkarnaci, kterou známe jako River Song.

Po krátkém seznámení se svým tělem se pokouší zabít Doctora. Po sérii neúspěšných pokusů Doctora otráví svým polibkem (na rtech má nanesený jed z Jidášova stromu, který je tak proradný, že zastaví i regeneraci [což není nic nového už jednou byl Doctor otráven a bál se, že regenerace neproběhne]).

Její práce je nyní hotova, je však chyce­na Oddělením spravedlnosti, které ji hodlá za její prohřešek mučit. Doctor, přestože umírá, dělá vše pro to, aby potrestána nebyla a aby zachránil její rodiče. To v ní budí úžas. Když jí Doctor přemluví, aby zachránila své rodiče, jde do Doctorovy TARDIS, kde jí sama TARDIS „řekne“, co má dělat, jak ji správně řídit. Když zachrání své rodiče, vrací se zpět za Doctorem. Ten ji před svou smrtí požádá, aby našla a následně předala River Song jeho vzkaz. [Nejspíše to, že ji Doctor miluje.]

Když se následně zeptá svých rodičů, kdo je to River Song, její matka pomocí Teselecty ukazuje tvář River Song – tvář jí samotné. V tu chvíli si Melody – nyní již konečně River na počátku své cesty – uvědomuje, že její vztah s Doctorem je mnohem hlubší a větší, než si zprvu myslela. A tak ho oživí regenerační dávkou, kvůli které vypotřebovává všechny své další regenerace.

Následně se probouzí v 51. století v Nemocnici sester Nekonečného Rozkolu. Její rodiče i Doctor čekají u jejího lůžka. U své postele také nalézá jako dárek modrý deníček…

River se následně zapisuje na univerzitě Luna, kde hodlá studovat Archeologii, protože jako archeoložka může velice dobře zjistit, kde se kdy objevil Doktor a najít ho. (Nejspíše kvůli znovu se hlásajícímu podprogramu na zabití Doktora, který jí nejspíše může přestat až ve chvíli, kdy Doktor skutečně zemře.

Tudíž pravděpodobně zabije Doktora u „Tichého jezera“ v UTAHU, znovu uvězněná ve skafandru.) Doktor je nyní skutečně mrtvý a její podprogram končí.

 

Následně prožívá další dobrodružství, v kterých se ho již nepokouší zabít, protože její program je již dokončen. Během té doby je uzavřena za smrt „dobrého muže“ do vězení Bouřlivá klec. Není však jisté za je to za smrt Doktora či někoho jiného (vzhledem k tomu, že jí tam vězní stejní lidé, kteří se pokoušeli Doktora zabít [Církev u Démoním Výběhu a při pádu Bizance je jedna a ta samá] by tam mohla sedět za vraždu jejich náboženského vůdce. Protože za smrt jejich nepřítele by snad měla být oslavována a ne uzavřena do vězení. Na druhou stranu je to církev, takže…

 

Další bod, který jsme viděli zmapovaný v seriálu je, že Doktor bere River na její narozeniny z vězení pryč, konkrétně to co jsme viděli do Londýna bruslit na Temži v roce 1814, kde pro ní dovedl Stevieho Wondera aby jí zpíval. Následně potkává svého otce, který jí říká, že jí Doktor potřebuje u Démoního výběhu. River však ví, že tam se Doktor dozví, kdo River je, a že nemůže do událostí nijak zasahovat, jelikož by tím změnila celý svůj život.

Když je bitva dokonána a malá Melody je unesena na Zemi, River se přemisťuje na Démoní Výběh, kde pomocí Doktorovi kolíbky, prozrazuje Doktorovi, kdo vlastně je. Následně se Doktor vydává jí hledat a ona mezitím dovádí pomocí manipulátoru časového víru Amy, Roryho a ostatní přeživší zpět do jejich časových linií. Předtím však prozrazuje i svým rodičům (také víme, že díky jazyku Gamma lidí vzniká také její jméno River Song, protože jediná voda v lese je řeka…) pravdu o tom, že je jejich dcera. River se následně vrací zpět do Bouřlivé klece očekávat své další dobrodružství s Doktorem…

Jednoho dne obdrží River modrou obálku s číslem 2. Vydává se tedy dle instrukcí do Utahu v roce 2011, kde je svědkem Doktorovi smrti. Možná si říkáte, proč River tak vyváděla, pokud by Doktora skutečně zabila, přeci by si to musela pamatovat. No… ano i ne. Jedna možnost je, že prostě River hraje divadlo, protože jí to Doktor přikázal, anebo si prostě na to jak zabila Doktora nechce pamatovat. A tak si to uzavřela ve své mysli, aby jí to nestrašilo (či alespoň detaily toho). Abyste si nemysleli, že tady vařím z vody a snažím se jen vysvětlit něco, co nedává smysl, tak si dovolím citovat 2. Doktora, co řekl, když se ho jeho společnice zeptala na to, jestli si vzpomíná na svou rodinu, když je mu už tolik let. „Ale ano, mohu si vzpomenout, když chci. A o to jde. Musím opravdu chtít si je před sebou představit. Jinak jejich obrazy spí v mé mysli a já si na ně nevzpomínám.“

River se zde i svěřuje Rorymu, že se bojí, že jednoho dne Doktora potká a on jí ještě nebude znát, protože jejich životy jdou opačným směrem (většinu času, protože kdyby tomu bylo tak pořád, deníky by nebyli potřeba)

Na konci příběhu Doktor vrací River zpět do Bouřlivé klece. Během toho nejspíše ztratila v TARDIS manipulátor víru. Když Doktor odchází, poprvé ho políbí (z Doktora pohledu. River si v tu chvíli myslí, že je to její poslední polibek, který od Doktora, kdy dostane)

River v Oválné pracovně ještě s manipulátorem časového víru

V Oválné pracovně ještě s manipulátorem

 River v Bouřlivé Kleci, již bez manipulátoru

Ve vězení již bez manipulátoru

Kvůli ztrátě manipulátoru časového víru, poté co obdrží hovor od Winstona Churchilla si musí obstarat nový, od Doria.

Nejdříve však krade z královské galerie obraz Vincenta van Gogha. Vrací se v čase, aby vyryla do nejstaršího útesu ve vesmíru slova „Ahoj, Zlato“ a následně ve staré gallifreyštině souřadnice, které dovedou Doktora do Británie roku 102 po Kristu, kde se River (díky halucinogenní rtěnce) vydává za Kleopatru (která je v Egyptě, a mrtvá).

Zde se následně vydávají hledat tajuplnou Pandoriku. River zde také potkává poprvé Roryho, avšak tváří se, že ho nezná. (Nechce nic vyzradit, protože by znalost pravdy mohla přivést k spoustě otázek jak Doktora tak Roryho a Amy, což by nakonec mohlo i vyústit v její nenarození).

Během tohoto dobrodružství vidíme i Daleka, který po zjištění, Riveřina jména žádá o milost (což je z toho důvodu, že z River je vraždící stroj)

Po restartování vesmíru, předává River Rorymu prázdný deník, aby ho předal Amy, která následně díky tomu, přivede Doktora zpět k životu. Jak to, že si River na Doktora pamatovala a byla schopná nyní prázdní deník předat? To kvůli tomu, že je Paní Času. Její anatomie jí tak dovolila si vše pamatovat.

Následně získává od Doktora zpět jak deníček, tak manipulátor časového víru, který si předtím Doktor vypůjčil, a vrací se zpátky do vězení.

 Další zaznamenanou událostí je Pád Byzance. Kde nyní kontaktuje Doktora, aby se souřadnici, aby jí zachránil ze smrti ve vesmíru.

Přiznává Doktorovi, že ve svém deníku má obrázky všech jeho tváří, aby ho poznala. Po událostech na Byzanci se vrací zpět do vězení, a jak se zdá, na přelíčení, které má rozhodnout, zda jí propustí či nikoliv.

Ve vzdáleném bodě Riveřina života bere Doktor na Darillium, aby viděla zpívající věže. Doktor plakal a předal jí svůj sonický šroubovák.

Krátce na to River Song se přidává na expedici do Knihovny. Posílá Doktorovi vzkaz na psychopapír, aby jí tam přišel pomoci. Zprávu však dostává Doktor, který River doposud nepoznal. River je donucená pošeptat Doktorovi do ucha jeho pravé jméno (které zná z jeho kolíbky), který jí díky tomu začne věřit.

Následně, když Doktor chce vyřešit problém v knihovně, River ho omráčí a nastoupí na jeho místo, čímž se obětuje za Doktora a zde umírá…

Doktorovi však dojde, že by jí dát Sonický šroubovák nemělo smysl, a tak mu dojde, že jeho budoucí já, vymyslelo způsob, jak jí zachránit. Pomocí elektroniky budoucnosti, která udržuje životní energii po smrti déle, aby se mohli s osobou ještě všichni potřebně rozloučit, jí Doktor kopíruje do počítačového jádra planety, kde v počítačové realitě, žije River šťastně dál…

 

 

 

 

_____________­________________________­__________

Pokud máte nějaké pochyby či dotazy, či si myslíte, že mám něco špatně, klidně napište do komentářů ;-) a já se pokusím situaci dovysvětlit :)


29.8.2011 19:05   Web   Blackthunder

125 komentářů

Sorry za pozdní reakci. Dnes jsem viděl dvojdíl s knihovnou (asi po páté) a všechny další díly až po "Konec cesty". Následující díly jsou speciály vedoucí k dalšímu doktorovi a nepamatuju si, že by se v nich River vyskytovala. A nechápu proč mi to nedošlo dřív (asi sem nikdy neviděl knihovnu a konec cesty v jeden den). Proč River dělá jako by tuhle tvář už viděla, když ji v knihovně viděla poprvé osobně (z fotek jí asi znala). Tak jí muselo být jasné, že on jí nezná...
DataCZ, 17.4.2022 00:17   reagovat
To vychází z předpokladu, že jediná dobrodružství, která Doktor má, jsou ta, která vidíme v epizodách seriálu. Ale Doktor má spoustu dobrodružství mezi epizodami (v některých případech i potenciálně stovky let), které jsme prostě neviděli, které jsou v seriálu jen naznačeny. Tohle je jeden z těch případů. A pak je tu samozřejmě expanded universe (knihy, audiopříběhy, komiksy, atd.), který těhle "naznačených ale neviděných" dobrodružství využívá. Takže River se setkává s desátým Doktorem v pozdějších audiopříbězích od Big Finish, plus v novelizaci The Day of the Doctor (což je takový alternativní "director's cut" té epizody v knižní podobě).
Dani El, 20.6.2022 22:28   reagovat
Helen, 19.2.2012 13:50   reagovat
Díky tomu jsem to pochopil, dík :).
SpiRit, 19.2.2012 19:45   reagovat
Ahoj,já mám takový hloupý dotaz:
Nevíš jaké je Doktorovo pravé jméno?
nikde sem ho nenašla a ráda bych ho věděla.
Rose, 18.2.2012 02:46   reagovat
Dobrá otázka, já to jsem to taky nezjistil, může nám stím někdo pomoci?
SpiRit, 19.2.2012 19:44   reagovat
Vím o jediné osobě, která s tím může pomoc: Steven Moffat. Ale ten nám to asi jen tak neřekne :-D
Doktorovo jméno je nejutajovanější věc v seriálu, otázka, která je schovaná přímo na očích. Doctor sám říkal, že své pravé jméno může říct jen v jediném případě. Navíc jsme jasně slyšeli, že slova ve staré gallifreyštině můžou klidně pálit světy a že když znáš skutečné jméno něčí osoby, tak s ním můžeš provádět divy. Věřte, že až se Doktorovo jméno skutečně dozvíme (sázím na 50. leté výročí) tak to bude něco a nejenom "Jo mimochodem, já jsem Bob." Vzhledem k tomu, že ani Páni Času, kteří měli přístup k jeho záznamům mu vždy říkali jen Doktor.
Každopádně, kdyby tenkrát v roce 1989 Doctora nezrušili, jeho jméno už by bylo touto dobou určitě známo, protože tvůrci tenkrát připravovali velké odhalení, které by nám nastolily novou řádku otázek. Viz třeba, když se hrálo s myšlenkou, že Doctor je ve skutečnosti tajnou inkarnací jednoho ze zakladatelů Pánů Času (hned po boku Rassilona a Omegy) známí jako The Other. Avšak samotném seriálu jsme to viděli jen nastíněno, kde to Doktor zakryl s tím, že se jako přeřekl. Ale vzhledem k tomu, že jejich plán nemohl nakonec být proveden dokonce... tak nějak záleží na Moffatovi co na nás nachystá (či pokud se nechá inspirovat)
Blackthunder, 19.2.2012 22:14   reagovat
ach tak :)
SpiRit, 19.2.2012 23:23   reagovat
Já si nemyslím, že v tom skafandru byla River. Vymýšlíme strašně složité teorie, jak mohla zabít doktora u jezera a nepamatovat si to, přitom je nejpravděpodobnější, že to prostě nebyla ona. River Doktora miluje, tak se mi nezdá věrohodná, že by se ho nesnažila nějak zachránit, kdyby věděla, že ho ona zabila.
Co se týče Telesekty - není možné, že se prostě pletou?
Anebo se v River pletu a její city k Doktorovi nejsou tak čisté... Koneckonců, hodně toho o ní ještě nevíme. Ale na základě toho, co nám byla předestřeno, se mi zdá psychologicky hrozně nepravděpodobné, že by tahle ženská zabila Doktora.
Anwen, 24.9.2011 18:19   reagovat
Myskím že s River máš pravdu že o ní toho tolik nevíme ale v jednom z dílů se dozvýdáme že River ho opravdu zabila ale byla nucena v naprogramovaném skafandru.
Rose, 18.2.2012 02:49   reagovat
Nevím, zda sem toto video už někdo dal (na celé stránky), či jste ho už viděli, ale stejně ho přikládám, protože je to nářez :D

www.youtube.com/watch?v…
Erekor, 13.9.2011 20:29   reagovat
je možné, že v díle lets kill hitler, river předala pár svých regenerací doktorovi? co jsem počítal, tak měla ještě cca 11 regeneraccí, a doktorovi zbývají už jenom 2. kdyby na něj přenesla zbytek svých regenerací, měl by jich znova 13, a konec seriálu by se výrazně oddálil.
kuuba, 10.9.2011 20:37   reagovat
takhle to nefunguje :D river do něj přenesla své všechny zbylé regenerace, ale z důvodu, aby mu vrátila život, protože na ten jed nebylo léku a doktor zemřel bez možnosti regenerovat. když byl mrtví, river ho doslova vzkřísila. ;)
Hannah, 11.5.2013 23:15   reagovat
Víte, co si myslím. Že stejně všichni zbytečně namáháme mozky, protože Moffat je šílenec a vymyslí to ještě tak, aby z toho všichni taky zešíleli:D. Ten člověk se mě začíná líbit.
Líbí se mi, jak si s těma postavama zahrává. Už jen to, jak obráceně se potkávájí. Na tohle musí být člověk bedna. Ne to rozluštit, ale vymyslet tak, aby to fakt dávalo smysl. Borec:)
somebody.loving, 10.9.2011 14:59   reagovat
Nevím kdo to vede, ale mají špatné informace viz po odvysílání Let's Kill Hitler: Nová epizoda je úspěšně za námi a díky překladatelům z EDNA.cz jste ho mohli už shlédnout i s titulky

Od kdy jsem jako já z edny? :-D
Blackthunder, 5.9.2011 19:40   reagovat
Měl jsem za to, že titulky přeložil Hurley, za to se omlouvám... S tím popisem jsem si toho ani nevšiml, stránku jsem převzal po kamarádovi, ihned jsem to opravil...
hardsup, 5.9.2011 20:18   reagovat
Koukám solidní chyby i v popisu:
Datum vydání 1962-současnost
Žánr Sci-Fi
Série 6. (od roku 2003)
Jako WTF?
Blackthunder, 5.9.2011 19:42   reagovat
a nebo se ten ukol smazal kdyz ozivila doctora protoze se ji behem soku restartoval mozek...staly se i divnejsi veci jen pro to aby se vse nejak vysvetlilo...
gugan, 4.9.2011 19:48   reagovat
Většina z vás stále počítá s tím, že Doktora zabila doopravdy Melody. Nemyslím si, že je to tak jisté. Za prvé, River by si nejspíš vážně pamatovala, že jej zabila a netvářila by se tak, jak se tvářila. To by bylo hodně i na ní. Dále si nemyslím, že (z našeho úhlu) nejpravděpodobnější možnost bude ta správná. Osobně bych byla zklamaná, kdyby Doktora zabila Melody/River.
Další věc je, proč by prozradili tvůrci Doktorovo jméno už teď. Na to mají ještě dost času, když počítám s možností, že Doktor se vlastní smrti nějakým zázrakem vyhne.
Déle co je nejnepravděpodobnější - Doktor umře? Tak to asi ne. Líbí se mi možnost toho 10. Doktora, tělo je moc očividné, bez nápadu. Problém je však v tom, že pátá série se moc neváže na čtyři předešlé. I když, kdo ví.
Requel, 4.9.2011 16:16   reagovat
Dovolím si citovat velitele Teselecty: "Melody Pond, the woman who kills the Doktor." Já tomu věřím. A tuhle větu považuju jako jednu z nejzásadnějších, protože nám tím Moffat sdělil nejen že Melody zabila-zabije Doktora, ale i že počítá s tím že to víme, takže pro nás má nějaký jiný cliffhanger a já se na něj moc těším. A ještě k tomu "asked", neuvědomil jsem si pořádně kontext, překlad jako vyslovit/položit vůbec nedává smysl když se pak koktor ptal jaká otázka
Dalicek, 7.9.2011 14:01   reagovat
Pěkně napsáno, dobrá práce.

Napadla mě taková věc ohledně toho, za čí vraždu sedí River ve vězení: Doktorovi bylo v epizodě Flesh and Stone řečeno, že zabila dobrého muže, hrdinu mnohých. A v epizodě A Good Man Goes to War byl nepřímo jako Dobrý muž označen Rory. Není možné, že by nějakým nedopatřením zabila právě jeho? To by i vysvětlovalo, proč je ve vězení - církvi se nelíbilo, že zabila svého otce, který se ničím zlým neprovinil.

Ale pravděpodobnější varianta je, že Církev po Doktorově smrti zjistila, jak moc lidem pomáhal. Jak by svět vypadal bez Doktora jsme mohli krásně vidět v epizodě Turn Left.
Doktor, 3.9.2011 17:20   reagovat
Skôr si myslím , že sa jej báli , keď dokázala zabiť doctora , ktorého milovala , tak potom čo môže urobiť im , keď ju k tej vražde prinútili a určite ich nenávidí
Mima, 3.9.2011 17:22   reagovat
Dle mého osobního názoru River slíbyla Doktorovi že si to odsedí, vždyť když by chtěla tak by mohla kdykoliv zmizet, a jednou snad i Doktorovi říkala něco o nějakém slibu když jí tam vracel
Dalicek, 3.9.2011 19:09   reagovat
Teda... Je mi líto, že to musím napsat, určitě jsi si s tím článkem dal obrovskou práci... Ale přijde mi, jakoby to byl původně bulharskej článek projetej google překladačem - otřesná a hlavně často nesmyslná skladba vět :/ Obvykle mě takovýhle rejpalové v diskuzích pěkně serou, ale tady se musím stát jedním z nich, protože jsem to ani nedokázala dočíst. Obsahově je článek jistě velmi zajímavej, je rozhodně dobrej nápad takhle to shrnout, ale příště prosím česky. :) Nechci být jen jedním z těch prudičů, kteří umí jen kritizovat, takže pokud bys měl zájem (a kdokoli z tohoto jinak skvělého webu), tak vám ráda budu dělat jazykovou korekci článků. ;)
Vironey, 3.9.2011 08:01   reagovat
Vy stejně dokážete člověka nabudit k tomu, aby se psal s těma novinkama, to jako jo...

Kdybych tu psal mocínky vás lavískuju MUCQ a podobný žvásty tak neřeknu, ale...
Já se tu nesnažím vyhrát pravopisnou soutěž.

Takže, alespoň vím, že se nemám zbytečně snažit psát nějaké doplňující články, protože v tom stejně naflákám hromadu chyb a veškerá snaha přijde v niveč. Ok zpráva pochopena - děkuji.
Blackthunder, 3.9.2011 13:26   reagovat
Hele, řeknu ti to takhle - pokud zveřejňuješ na webu, opravdu by jsi měl dát na to, aby ten text nějak vypadal. Základní pravidlo všech, kdo píšou, ať už je to cokoli, je, že si to po sobě MUSÍ alespoň jednou PŘEČÍST. To bohatě stačí. Pak najednou uvidíš všechny svoje největší chyby - nikdo po tobě nechce, abys po sobě kontroloval každé slovo a písmenko, ale jde o to, že když si to přečteš, zjistíš, žes třeba vynechal slovo nebo že věta nedává smysl.
Že máš v článku chyby není nic špatného, tak se prosím neurážej, když na to několik lidí upozorní. Naopak by sis to měl vzít k srdci a napříště se trochu polepšit ;) a třeba taky poděkovat, že si toho někdo všiml. Určitě chceš, aby tohle byl seriózní web, ale seriózní nebude, pokud budeš brát na lehkou váhu pravopis a gramatiku. Výmluvy jako "Dalo mi to dost práce, abych to po sobě ještě kontroloval," jsou pouhý výmysl. Nikdo neříká, že článek musíš napsat a hned ho dát na web. Tak ho zveřejníš až druhý den nebo za několik hodin. A prosím, nenadávej mi, že tě tu kritizuju, myslím to dobře a snažím se ti poradit a pomoct.
Díky za bezva článek. Ráda taktéž poskytnu editorské služby ;)
Saphira, 3.9.2011 15:27   reagovat
Pravidla jsou od toho aby se porušovali ;-) A vždyť jsem poděkoval...

A jasně, nemusím vydávat všechno hned po dokončení, ale to by taky pak titulky a všechno kolem mohlo vycházet bůh ví kdy. Jak se říká, všechno zlé je pro něco dobré.
Ale tohle bych teď už uzavřel s tím, že jak už jsem říkal, že opravy udělám při získání nových informacích o River Song.

Promiňte za můj výlev, ale člověka prostě zamrzí, když se s tím patlá několik hodin na úkor jiných povinností a pak se mu prostě více méně řekne, že se s tím může jít bodnout - chápu, že jsou lidi, kteří nemůžou vidět špatný pravopis, ale musíte taky chápat, že jsou lidé, kterým těm pravopis prostě dělá problémy. Nedělám ty chyby naschvál - češtinu jsem si na základce taky zachraňoval slohama, které byly po pravopisné stránce sice nic moc, ale za to jsem vždy dostal lepší známku za provedení. Tak už to je a zkrátka to už asi ani lepší nebude. Vzlášť když vezmu v úhavu, že jakmile to půjde, chci se z ČR odstěhovat...
Blackthunder, 3.9.2011 15:53   reagovat
Neměla jsem na mysli titulky, to by tě fandové asi sežrali zaživa, kdyby nebyly hned :-)
Ale tyhle texty si můžeš po sobě přečíst a nemusíš spěchat, fakt to stačí. Nikdo po tobě nechce, abys uměl perfektně psát čárky a vždycky měl správně shodu podmětu s předmětem :-) Jak jsi řekl, nejde o pravopisnou soutěž, ale o tvoji vizitku a o tenhle web :-)
Vůbec se neomlouvej za výlev, on se aspoň trochu nasere každý, kdo je kritizován ;-)
Saphira, 3.9.2011 16:10   reagovat
Blacku, myslím že si tu kritiku bereš moc vážně, vem v ůvahu že lidí kterým to vadí je očividně menšina, pozitivních ohlasů je tady kopa ;) Jediné co mě trošku vadí, je že nereaguješ na moji otázku ohleďně jedné věty Teselecty, kterou jsem tady už položil dvakrát :(
Dalicek, 3.9.2011 13:43   reagovat
Víš jak, kdybych na tohle už neodpověděl s tím pravopisem, že jsem na to už po tom přemýšlení v časové linii prostě neměl chuť ani sílu, a že to opravím za pár týdnů s novýma informacema, tak bych to nehrotil, ale tohle už mě prostě dostalo, vlezu sem a první věc tohle...

A tu tvojí otázku jsem musel přehlédnout (a popravdě nemám čas to teď tu pročítat), na co ses ptal?
Blackthunder, 3.9.2011 13:51   reagovat
Však já chápu že ti to vadí, mně by taky štvalo
Ptal jsem se jestli si si naprosto jistý jednou větou ve svém překladu poslední epizody, konkrétně věty Teselecty "Jejich víra činí, že ticho padne,
když se zodpoví otázka.", v jednom článku o téhle epizodě jsem četl že Teselecta mluvila o vyslovení otázky a já tam skutečně slyším "when the question is asked" a sedí to i s anglickými titulky, proto jsem tě chtěl poprosit aby ses na to ještě jednou podíval, protože své angličtině příliš nevěřím, ale ta možnost že si se spletl tu je. Díky moc a neber to prosím jako útok na svou osobu, snažím se zjistit jak to skutečně je protože teď si opravdu nejsem jistý co je pravda
Dalicek, 3.9.2011 14:57   reagovat
No pravdu máš, že je tam asked. Možná se mílím, ale skoro bych přisahal, že jsem se setkal s tím, že to znamená i zodpovědět otázku. Možná to je můj největší překladatelský fail (možná dost určitě, ale to se asi dozvíme až později - zatím to nechám jak to je, protože mi tam prostě víc sedí zodpovědět než položit, ale říkám, chyba tam klidně být může no)
Blackthunder, 3.9.2011 15:04   reagovat
Já právě vůbec nevím, s ask ve významu zodpovědět sem se v životě nesetkal, ale to vůbec neznamená že to tak není, vzhledem ke kontextu mi tam tvůj překlad taky sedí víc a pokud si myslýš že to možné je tak ti věřím. Tak uvidíme, díky za odpověď
Dalicek, 3.9.2011 17:18   reagovat
Blacku, nic si z toho nedělej, já píšu jako naprosté prase, sem tam dokonce i bez diakritiky (zatím jsem se nesetkal, že by někdo nepochopil význam, pokud nechtěl), vůbec mi to nevadí a ze své vlastní zkušenosti znám takové rejpaly, kterým prostě dělá dobře když už nic tak vyhrotit český pravopis, který sám od sebe stojí za *****. Takže zkus prostě lidi, kteří píšou o pravopise normálně ignorovat.
Evutanicus, 3.9.2011 14:17   reagovat
Podívejme se na smrt doktora i z jiné stránky. Jeho smrt = konec seriálu = konec výdělku. Myslím si, že svět Doctora Who neskončí a scénáristé jsou natolik dobří aby z toho nějak vybruslili. - toliko ke konci seríálu

Rád bych tu rozjel ještě jednu kontroverzní teorii. Z ukázek na další část serie (tedy již tuto) byla vidět River s páskou (krytkou či co) přes oko. Ovše není možné aby River a ta ženská co loví Doktora byla jedna a tatáž takže co to znamená?
Ještě k pásce měl ji tam i ten chlápek co seděl u šachů.
Artmix, 2.9.2011 22:43   reagovat
Vůbec nejjednoduší vysvětlení je že to je něco jako znamení té jejich sekty, a popravdě lepší vysvětlení pro to nemám
Dalicek, 2.9.2011 23:11   reagovat
to je spis jednodussi ze mame par lidi kteri oslepli na jedno oko a nechaji si delat pasky pres oko u jednoho kovare
Palo, 3.9.2011 10:40   reagovat
mám teorii o Doktorově smrti z epizody Impossible Astronaut...ovšem má značné mezery..dle mého názoru nebyl zabit on ale jeho napodobenina z dílu Almost People...tahle teorie má sice fakt mouchy ale lepší zatím nemám
Sigmius, 2.9.2011 16:00   reagovat
"Tělo" by podle mě nevydrželo ty rány ze zbraně, a ani by podle mě nedokázalo začít regeneraci.
Hroch, 2.9.2011 16:10   reagovat
No, když bylo zasažené kyselinou, tak vypadalo a umíralo přesně jako lidské - nerozsypalo se. Imho to není tak nemožné!
Smrťa, 2.9.2011 17:15   reagovat
Není to ani tak nemožné, jako spíš hloupé, a já nevěřím že by to odbil takovou banalitou
Dalicek, 2.9.2011 23:40   reagovat
Navic kdyz prijel Chrles(nebo jak se vlastne jmenoval)tak rekl ze TOTO JE ROZHODNĚ DOKTOR
Palo, 3.9.2011 08:55   reagovat
Canton jim jenom řekl to co mu řekl Doktor, nedokážu si představit že by poznal rozdíl mezi Doktorem a jeho Flesh replikou. A to že Flesh v nějakém 22 stol nebo kdy se to odehrával Almost People nebylo schopné regenerovat není problém, prostě si veme repliku z doby kdy už je mnohem dokonalejší. Ale opravdu by to bylo neskutečně hloupé a tak tomu nevěřím, čekám tam něco lepšího
Dalicek, 3.9.2011 10:15   reagovat
V jednom článku o Doktorovi psali že jedna kritická věta Teselecty není že "Ticho padne až se zodpoví otázka" ale "až bude vyslovena", koukal sem na ten díl a skutečně tam slyším "asked". Takže se tě chci Blacku zeptat, si si naprosto jistý že tam to "asked" není? Tím nechci shazovat tvoje překladatalské schopnosti, ale chybu může udělat každý, proto tě prosím abys se na to ještě jednou podíval protože je to docela kritická část dílu. Díky
Dalicek, 2.9.2011 14:39   reagovat
Nezapomínejte na to, že od té doby, co Pondovi viděli Doctora naposledy, když mu bylo 908 let. V den jeho smrti mu bylo 1 103 let, a znovu ho potkali když mu bylo 909 let(opět den jeho smrti ;))
Nemůžeme vědět, co se stalo za těch necelých 200 let.
Hroch, 2.9.2011 12:32   reagovat
no nemuselo mu být opravdu 1 103 let nezapomínej na pravidlo číslo 1 ( doctor vždy lže )
shakram, 2.9.2011 12:51   reagovat
A taky existuje, i když není moc pravděpodobná, možnost, že Doktorovi v Let's Kill Hitler už je těch 1103 let, nemáme vůbec žádnou představu jak dlouha melody hledal než se vrátil pro Amy a Roryho, takže na jeho věku bych žádnou teorii nestavěl
Dalicek, 2.9.2011 14:23   reagovat
Oprava:
Nezapomínejte na to, že Pondovi viděli Doctora naposledy, když mu bylo 908 let.

Hroch, 2.9.2011 12:34   reagovat
Jen tak aby řeč nestála, tak ve Forest of Dead (04x09) cirka v sedmé minutě River prohlásí: "I trust that man to the end of the universe... and, actually, we've been."
Nějak mi to nedá ale musím poznamenat, že za Masterem (aka dr.YANA) s Doktorem neletěla River... plus to, že při neuskutečnění fixního bodu historie (viz smrt Doktora) vesmír kolapsuje - že by už při prvním výstupu River předznamenávala vyústění "jejich" příběhu? :)
Revenga, 1.9.2011 21:37   reagovat
A nemyslela touto větou spíše pandoriku?
Korolev, 2.9.2011 10:54   reagovat
Lidi a o tohle Moffatovi jde:vyvolat diskuzi at se komunita dohaduje co se stane a tim vic sou natesenejsi a tim vic chteji vedet jak to dopadne.
A ja tenhle styl proste zboznuju
Palo, 1.9.2011 15:45   reagovat
Řekl bych že na to dost hraje, protože na mnoho jeho cliffhangerů někdo přišel, ale snaží se to zmást aby jsme si nebyli jistí :-) ale je to super, zvlášť když seriál nakonec vždycky dává smysl
Dalicek, 1.9.2011 21:37   reagovat
ještě mě napadla další teorie, co jí doktor pověděl:
V Impossible Astronaut se udělalo špatně jak těhotné Amy (tehdy ještě skutečné), tak River (=těhotné?).
A doktor jí pověděl na konci 6x08, že je River je těhotná -> "Well... im sure she knows".
Když jí pak došlo, že River je ona, zachránila doktora, jelikož v jednom z bodů svého života s ním bude čekat dítě a nemůže ho zabít.
jizzy, 1.9.2011 11:05   reagovat
promin ale už si to moc nevybavuju kdy přesně se River udělalo špatně?
mickey, 1.9.2011 21:37   reagovat
Ked bola s Rorym v tom podzemi a potom mu povedala , ze to ma s vazenskej stravy
Mima, 1.9.2011 22:13   reagovat
Ale nad tym som aj ja premyslala , ze preco sa spravilo zle len River a Amy , ktovie ale tak je mozne , ze je to preto lebo obe boli tehotne , ale ktovie len dufam , ze sa dockame vysvetlenia a nie len dalsieho zahmlievania
Mima, 1.9.2011 11:08   reagovat
To by do její reakce náramně sedělo a dávalo by to naprostý smysl.
jizzy, 1.9.2011 11:07   reagovat
Nemyslis ze river song u jezera proste byla jeste predtim nez doctora zabila?
Palo, 31.8.2011 15:42   reagovat
Tak i to mně napadlo a možné to určitě je, něco by to vysvětlovalo, ale pak by mně zase zajímalo proč ho zabila když s ním předtím docela v pohodě vycházela a o nic se nepokusila a i když i to bych dokázal zdůvodnit, je to na mně už moc velká spekulace
Dalicek, 31.8.2011 20:02   reagovat
Dva slova:časová smyčka
Palo, 1.9.2011 10:13   reagovat
Myslíš to tak že to že viděla jeho smrt přerušilo její naprogramování a pak ho zabila aby nezpůsobila paradox? Možné, popravdě jsem o této možnosti hodně uvažoval, ale nakonec jsem ji shledal nepravděpodobnou
Dalicek, 1.9.2011 21:33   reagovat
jo vcelku nejak tak vzpominas na epizodu Time and space on Blink u smyčky neni prvni ani posledni
Palo, 3.9.2011 08:49   reagovat
Jistě, je to možné, ale z jejich dialogů lze předpokládat že ona se Doktora nepokoušela zabít už při několika předcházejících setkáních (vzpomínám si teď jen na "Jimmy the Fish") a to už si vysvětlit nedovedu
Dalicek, 3.9.2011 12:19   reagovat
Našel jsem zajímavé video
www.youtube.com/watch?v…
přetočte na 12:47
ranger124, 31.8.2011 12:02   reagovat
A co? Titulky.
gambit, 31.8.2011 17:25   reagovat
William Hartnel v titulkách jako Abbot of Amboise ne jako u ostatních Dr Who
ranger124, 2.9.2011 12:27   reagovat
Moje chyba hrál jinou postavu
ranger124, 3.9.2011 11:41   reagovat
Blacku, pominu otřesný pravopis, to je tvoje vizitka. Jenom mi, prosím, prozraď - Melody měla nějaké zajatce, kterým následně musela prchnout? Nebyla náhodou tím zajatcem ona sama? Neutíkala spíše svým věznitelům?
bublifuk, 30.8.2011 23:27   reagovat
Pravdu máš
Blackthunder, 30.8.2011 23:34   reagovat
Hele, já vím, že furt prudím... Přečti si po sobě ten článek v klidu a trochu ho pročisti... Je mi jasné, žes měl plnou hlavu Moffatových nápadů, ale nemusí to přece odnést tvoje pověst, ne?
Obecně se zaměř na ji/jí, velká písmena (např. "...studovat Archeologii"), občas divné čárky (<i>"...který po zjištění, Riveřina jména"</i>), sem tam jsi zapomněl na zájmeno, jak jsi asi přeformulovával větu. No a někdy ta věta ztratila díky tomu smysl úplně: (<i>"Následně další se probouzí"</i>).

Neber to, prosím, osobně. Jenom mi trhá srdce profesní i vlastenecké, když tohle vidím... :-( A vlastně i to doktorovské...
bublifuk, 30.8.2011 23:52   reagovat
"Vlastenecké" - v tom je možná ten problém, proč si většinou s pravopisem hlavu nelámu - nepovažuju se za vlastence. Ale jakmile bude trocha času a chuti, tak to projedu - stejně to budu za pár týdnů upravovat, kvůli novým událostem
Blackthunder, 31.8.2011 00:01   reagovat
Súhlasím z blackom prečo sa všetci sústredujete na formu a nie obsah ??
Engeor, 1.9.2011 11:25   reagovat
Protože forma dotváří obsah a opačně.
Saphira, 2.9.2011 17:46   reagovat
Oh yeah ten pravopis ^^
JACOBcz, 31.8.2011 15:38   reagovat
LIDI SKVĚLÁ ZPRÁVA OD 4.ŘÍJNA BUDE DOCTOR ZPĚT NA AXN SCI-FI S PÁTOU ŘADOU S ČESKÝM DABINGEM....už se nemůžu dočkat :D
ArmoryCZ, 30.8.2011 19:32   reagovat
Pro mě osobně to je jen zpráva :-D
Ale odpočet na to nám už pár dní běží ;-)
Blackthunder, 30.8.2011 22:37   reagovat
vidíš sám sem si toho všiml tedka :D
ArmoryCZ, 31.8.2011 14:07   reagovat
Proč myslíš, že to, co Doktor pošeptal River do ucha bylo, že jí miluje?
Mnohem větší smysl mi dává, že ji oznámil své jméno - tušil, že zemře a věděl, že River jeho jméno znát musí (Silence In The Library) a ona zareagovala, že to určitě ví.
jizzy, 30.8.2011 19:04   reagovat
Protože to bylo, aby jí něco vzkázala.
Pošeptal jí to, ona se usmála a řekla "Jsem si jistá, že to už ví."

Ta tvoje verze mě tam nesedí. A co se týče Doktora, tak to má cenu zašeptat - navíc byl v konci sil a tak se na víc jak šeptání nezmohl.

"řekni jí, že jí miluju."
"Jsem si jistá, že to už ví."

"řekni jí, že se jmenuju ********!"
"Jsem si jistý, že to už ví."

možná jsem romantik, ale prostě si myslím, že nic jiného by jí nedokázalo přimět oživit ho.
Blackthunder, 30.8.2011 22:31   reagovat
nechci nic říkat, ale když by jí řekl sví jméno proč by ji to donutilo ho zachránit?
Shakram, 30.8.2011 20:04   reagovat
a "Miluji tě" by nemělo smysl vyšeptávat, ale jméno by nahlas neřekl - stejně tak ho pošeptala do ucha River doktorovi v knihovně
jizzy, 30.8.2011 20:45   reagovat
Já s tím "miluju tě" naprosto souhlasím, jak řekl Blackthunder, prostě se na víc nezmohl, vždyť byl málem mrtvý
Dalicek, 30.8.2011 23:28   reagovat
Šeptal docela dlouho na to, aby jí řekl dvě tři slova - uvažoval někdo z vás, že jí řekl jak své jméno, tak to, že ji miluje?
Smrťa, 31.8.2011 17:50   reagovat
řekní jí že je to nejlepší žena jakou sem potkal a že jí miluju... a tisíce dalších variací na tohle téma, klidně by to mohl říkat půl hodiny. To bych spíš akceptoval tu kolíbku (btw. když sem se nad tím zamyslel, tak ta kolíbka dává smysl, ale nevěřím že to tak moffat myslel)
Dalicek, 31.8.2011 20:06   reagovat
Dávalo by to větší smysl. Až potom si uvědomila spoustu věcí a zeptala se Amy, kdo je River, protože měla určitě tušení -> proč by doktor říkal své jméno právě jí, když by pro něj nebyla důležitá.
To, že by ji oznámil, že River miluje, to by ji nedonutilo se zamyslet.
jizzy, 30.8.2011 20:38   reagovat
Ja si skor myslim , ze meno jej povie ked bude do neho strielat pri tom jazera v Utahu v tej chvili co sme ich nepoculi len videli a bol zaber na Roryho , Amy a druhu River
Mima, 30.8.2011 20:55   reagovat
Já bych měl dotaz. Jak je tady zmíněno, Páni času mají omezený počet životů/regenerací. Podle wiki 13. Znamená to tedy že až zemře 13. doktor, bude to teoreticky konec seriálu? :D
rancor1223, 30.8.2011 16:28   reagovat
Teoreticky ano. Ale třeba takový Master zemřel již několikrát a vždy našel způsob jak se vrátit (je to hold kluk šikovná), takže kdykoliv z to můžou nějak vymyslet, že Doctor dělá hledáníjak si navýšit regenerace (Jednou dokonce Páni Času slibovali Masterovi, že mu dají celý regenerační cyklus znovu, když jim pomůže)
Blackthunder, 30.8.2011 17:36   reagovat
Myslím že sem někde četl že Master ho dostal když měl bojovat v Time War, takže je možné že Doktor třeba taky (ale to je čirá spekulace)
Dalicek, 30.8.2011 17:47   reagovat
No to ho dostal, ale to už tak nějak bylo součástí "oživovacího balíčku" :-D
Blackthunder, 30.8.2011 22:31   reagovat
Teď mi dělá větší starost, jestli seriál končí už touhle Doktorovou regenerací - vždyť má zemřít u jezera v Utahu a Teselecta zmiňovala, že Doktorova smrt je fixní bod v čase a prostoru, tzn, že když nezemře, můžeme se těšit na další zhroucení vesmíru... what next?
Smrťa, 31.8.2011 18:01   reagovat
Výbuch na Marsu by taky fixní bod v čase a on dva z těch lidí zachránil. a kdo ví, třeba právě tohle (že neumřel) vyhodilo TARDIS do luftu (naprostá, ničím nepodložená spekulace, vůbec to neberte vážně)
Dalicek, 31.8.2011 20:11   reagovat
Skvele fakt ... ale mam otazocku , chapem ,ze si River nechce pamatat , ze zabila doktora , ale akoto , ze si nepamata , ze bola to dievcatko v obleku kosmonauta , ked Mels si tu regeneraciu pamatala
Ado, 30.8.2011 14:23   reagovat
A ještě jednu otázku bych si dovolil, to že církev z Výběhu je stejná jako ta z Bizance je potvrzené? (myslím oficiálně)
Dalicek, 30.8.2011 13:56   reagovat
Obě skupiny mají na sobě či na vybavení stejný symbol.
Nevím jestli to řekli oficiálně, ale je to stejné stejné století a stejný symbol. Tím pádem bych, řekl, že to musí být stejná církev.
Blackthunder, 30.8.2011 14:11   reagovat
Tak toho symbolu jsem si nevšim, to je to pak jasné. Já se jenom všiml že v Flesh and Stone používali církevní hodnosti (Biskup) a tady vojenské (plukovník) ale ten symbol je mnohem lepší důkaz, to je pravda
Dalicek, 30.8.2011 17:48   reagovat
Tak teď sem si to našel, máš naprostou pravdu
Dalicek, 30.8.2011 18:16   reagovat
Tohle je neuvěřitelně zmatený zápis, který všechno ještě víc pomotává. Možná by pomohlo si po sobě zkontrolovat pravopis, například takové čárky ve větách nebývají jen tak na mejdanu...
Smrťa, 30.8.2011 11:45   reagovat
Po několika hodinách psaní, a zkoumání záznamů se mi už opravdu nechtělo řešit pravopis.
A pokud ti to přijde zamotaný tak s tím už nic asi neudělám... malůvkové grafy se mi dělat moc nechtějí
Blackthunder, 30.8.2011 12:11   reagovat
Víš, stačilo by, kdyby sis to po sobě alespoň přečetl...

Ale jinak to trochu osvětluje Riveřinu časovou linii, ale v seriálu je tolik časových mezer, že v tom je i tak docela zmatek.
Nicméně, konečně jsme pochopila události prvních dvou dílů šesté série, byl v tom dost guláš, zvlášť, když to člověk viděl jen jednou.
Saphira, 2.9.2011 18:00   reagovat
Škoda, protože gramatika významně přispívá ke sdělení obsahu věty. Nemluvě o tom, že tam místy máš nepochopitelné úvahy, které se imho vzájeně celkem popírají...
Smrťa, 31.8.2011 17:47   reagovat
To Mima: To si jen myslis:D.
Diky za vyjasneni. Myslim, ze mas ve vsem pravdu. I kdyz s tim jmenem Doctora je to trochu zamotane a nejasne. Jak tu nekdo zminil, nedivila bych se, kdyby se napis zmenil hned po vlozeni ditete. A hlavne, mezi Doctorem a River je mnohem hlubsi vztah. Je to konecne nekdo, kdo k nemu patri. Time Lady. Celou dobu byl sam, sice mel spolecnice, ale vzdycky musel myslet na to, ze ony zestarnou, ale on regeneruje. S ni uz nemusi. A to jmeno ji mohl rict jindy, klidne i u toho jejich posledniho setkani (pred knihovnou). Treba schvalne, protoze vedel, co se stane ne a vedel, ze to jedine ho muze presvedcit, aby ji veril.
somebody.loving, 29.8.2011 22:03   reagovat
"Sice měl společnice, ale musel myslet na to, že zestárnou nebo zemřou" - fakt je, že River asi bude stárnout pomaleji, ale vzhledem k tomu, že vypotřebovala všechny své budoucí regenerace v Lets Kill Hitler, nepřijde mi to už moc relevantní... spíš jde o to, že jsou v podstatě stejný biologický druh, ne?
Smrťa, 31.8.2011 17:57   reagovat
Vzhledem k vývoji v Let's Kill Hitler, k Doctorově větě že je jen jedna možnost kdy by jí řekl své jméno a k faktu že se poslední epizoda téhle řady jmenuje The Wedding of River Song, sem přesvědčen že vím kdy jí ho řekne
Dalicek, 29.8.2011 22:18   reagovat
Popravdě tohle byla moje úplně první teorie hned po knihovně :-D
Blackthunder, 29.8.2011 22:34   reagovat
Ono se to dost nabízí :-D
Dalicek, 30.8.2011 11:52   reagovat
Hezky napsáno. Jenom bych si netroufl tvrdit že na té kolíbce bylo Doktorovo jméno, z te scény mi přišlo že je tam jméno River (nevím které z nich), a také Doktro jí říkal že je jen jedna příležitot kdy by jí ho řekl, pokud si dobře vzpomínám
Dalicek, 29.8.2011 19:32   reagovat
100% tam je Doktorovo jméno.
Doktor říkal jasně, že ta kolíbka je jeho. Proč by měl na své kolíbce jméno River, kterou pozná za 903 let?

A ano, Doktor to sice řekl, a může to být i pravda, že ho může říct jen při jedné příležitosti, ale vzhledem k tomu, že to jméno bylo napsané na kolébce tak ta situace nemusí nikdy nastat. Může, ale nemusí. A vzhledem k tomu, že nemusí tak se držím toho, že si to přečetla na kolébce :)
Blackthunder, 29.8.2011 19:40   reagovat
Nie je vylúčené, že je to Doktorova postieľka, avšak podľa toho, ako otáľal s odpoveďou, koho je, tak asi nebola jeho...
Ja stále pamätám na pravidlo číslo 1: Doktor klame :)
Nexpi, 29.8.2011 21:01   reagovat
Teď jsem tu scénu znovu viděl a River říká Doktorovi aby si přečetl co je na kolíbce a pak to samé řiká v souvislosti se svým jménem i Amy. Vím že kolíbka je jeho, a taky nevím proč by tam bylo její jméno, ale ta scéna tak podle mě vyzněla.
Dalicek, 29.8.2011 20:31   reagovat
Nápis na kolébce mohl předělat ne ? Mimoto jak by mu jeho jméno napovědělo, že Song = Melody ? "To neumíš číst ?" řekla River a byl záběr na nápisy na kolébce, kde muselo být napsáno Melody Pond = Song River. Další možnost je, že si přečetl jméno na hadříku v kolébce, ale proč by pak byl záběr na nápisy na kolébce ?
Sirius, 29.8.2011 20:29   reagovat
Dalicek: Mě tady hned v ten moment naskočilo: tak TAKHLE se dozvěděla jeho jméno!

2 Sirus: Měnit nápis na kolébce? Ale no tak! :-D Kdy asi? A taky proč?

A jak by mu to napovědělo? Dal si dvě a dvě dohromady. River umí řídit TARDIS (líp než Doktor), umí starověkou Gallifreyštinu (s kterou už měli problémy i Páni Času v klasických řadách) - najednou Doktor zjistí, že si tady ukuchtili Pána Času... River ho vede k jeho kolébce se slovy "už jsem jí dlouho neviděla"

No tak Doktor má dost rozumu aby si spojil tyhle tečky
Blackthunder, 29.8.2011 20:44   reagovat
To mně nenaskočilo a kolem jeho jména mám pár divočejších teorií. Ale proč by jak jemu tak Amy říkala ať to přečtou?
A ohledně nápisu, je to kolíbka Pánů Času, člověk by se ani nemohl divit kdyby se její popisky měnili pokaždé když do ní dají nějaké dítě
Dalicek, 29.8.2011 20:52   reagovat
Amy říkala ať si přečte tu blbinu, co jí dala ta z Gamma lesů

co se týče toho automatického měnění nápisu, teď jsem se teď naschvál koukal a když jí tam Doktor nese, tak je tam nápis úplně stejnej. A co jsem koukal na anglický fora, každej všude píše stejnou dedukci, které jsem přišel já, že je to Doktorovo jméno...
Blackthunder, 29.8.2011 21:05   reagovat
Uznávám že opravdu nevím jak by se tam ten nápis dostal, ale tu scénu jsem teď viděl, nejdřív jí řekla že překládací matrice TARDIS s chvilku přepíná na psaný text, pak když Rory řekl že to nepřečte tak řekla že Galifreyštinu to nepřekládá a dala jim tu Gamma výšivku. A Doktorovy ukazovala kolíbku a říkala Copak neumíš číst? Ale tu tvojí možnost úplně zamítnout nemůžu, ale netvrdil bych to jako samozřejmost.
Dalicek, 29.8.2011 21:11   reagovat
Jak jsem psal na začátku článku: "Neříkám, že mám ve všem pravdu, kdykoliv může Moffat ukázat, že je to trochu jinak než jsme si mysleli, ale jak říkám, takhle si já osobně myslím, že by to mělo být. Na základě děje epizod a chování River samotné."

Ale téhle věci skálopevně věřím. Vzhledem k tomu jak jsem si spojil všechno v hlavě já, si myslím, že si to spojil. Tudíž: takhle to vidím já, a proto jsem to napsal. Bráním to co jsem napsal tak houževnatě protože tomu zkrátka věřím a opravdu nevidím způsob jak by to mohlo být jinak.
Ale každopádně dokud Moffat neukáže v seriálu jinak, budu se pevně držet toho, že to bylo takhle. :)
Blackthunder, 29.8.2011 21:20   reagovat
ještě jedna teorie:
kolibku vynesl z TARDIS a kdo rika ze ji neupravil uz tam aby melody mela "svoji" kolibku
Palo, 3.9.2011 12:52   reagovat
Jen se toho drž, já se zase držím svého, protože pokud máš pravdu tak mi to kazí moji krásnou teorii o konci série :-)
Dalicek, 29.8.2011 22:09   reagovat
Klobouk dolů... Parádní článek, kerý jsem hltal až do konce. Konečně tu jejich "problematiku" chápu. Díky.
sojka01, 29.8.2011 18:52   reagovat
Pěkné shrnutí, jen si myslím, že mezi holčičkou ve skafandru a Mells v Lederworthu, nebo jak se to píše se ještě Melody musela stát největší válečnou kriminálnicí všech dob, jejíž závěrečný hřích - vražda Doktora byla ta klíčová. Jednak toho patrně musela udělat víc, aby byla na top listu Teselecty a druhak jaksi byla v Berlíně poměrně nadšenou psychopatkou, na to, by to dělala poprvé.
VeronikaR, 29.8.2011 18:41   reagovat
Cestování v čase je relativní ;-)
A mezi Melody ve skafandru a Mels nemůže být nic víc, protože Mels říkala, že naposledy regenerovala v New Yorku.
A když ti v hlavě spustí vraždící mod, navíc hned po regeneraci... neudělá to s povahou člověka úplně dobře.
Doktor také jednou krátce po regeraci škrtil svou vlastní společnici
Blackthunder, 29.8.2011 18:47   reagovat
no a, že naposledy regenerovala v New Yorku? tam mohla regenerovat treba petkrat mezi tou holkou ze skafandru a tim nez se stala cernoskou a odplachtila do Leadworthu :)
(a vzhledem k jejimu zpusobu zivota bych se ani nedivil :D )
Nemo, 30.8.2011 00:49   reagovat
No tak technicky jo, ale že by umřela dvakrát ve stejném městě, mi tak nějak úplně nesedí - přijde mi to málo pravděpodobné.

Navíc pojem nepřítele a hrdiny se mění dle pohledu, historky se upravují. Největší záporáci jsou vždy ti co jsou ukazováni v čele a tak River, i když osobně třeba nevraždila na potkání miliony lidí a tak dále, může být tváří Ticha a Akademie otázky - osobou, která bude nejvíc nenáviděná hned poté co se změní režim. Osoba, která bude moct za všechno špatné co se dělo.

A nebo také ne. Je to jen spekulace. Nic nemůžeme říct stoprocentně dokud nám Moffat neodhalí všechny díly skládačky - dokud nedostaneme všechny, můžeme se jen pokoušet jí sestavit, ale obraz stejně nebude kompletní, dokud ty dílky nebude mít ;-)
Blackthunder, 30.8.2011 01:19   reagovat
Za Hitlerem taky prišli v roce 1938 a to jeste nemel na rukou krev asi 60 milionu lidi takze River muze zabijet lidi i v budocnu
Palo, 3.9.2011 11:54   reagovat
Wow klobuk dole naozaj si to skvelo vystihla , ja som sa stale zamyslala nad tym ako to , ze zabila doctora a nevie o tom a ty si to velmi pekne vysvetlila len mi pride , ze pred finale akoby sme uz vsetko vedeli a nemaju nas cim prekvapit
Mima, 29.8.2011 18:35   reagovat

Pro komentování se prosím přihlašte.


Aktuální epizoda

Poslední titulky

Legend of the Sea Devils
  • Stav překladu: 1% (18.4. 11:04)
  • Pomalu začínám asi to bude trvat dlouho
  • Autor: Blackthunder
  • …p.iP.WEB-DL.AAC2.0.H.264-TVLAMERS

Nejnovější komentáře

Doporučujeme