Přejít na obsah

Navigace

Speciál k 60. výročí
Doktor se vrátí...
07x14 - The Name Of The Doctor
odvysíláno 30. 10. 2014

Co by se stalo, kdyby 10. Doctor zůstal i v 5. řadě?

ilustrační obrázek

Steven Moffat prozradil, jak by vypadala 5. řada, kdyby se David Tennant rozhodl, že ještě Doctorem zůstane a nezregeneroval v The End of Time. Pokud vám tato otázka také vrtala hlavou, zde je nyní odpověď.

„Měl jsem jen zběžný nápad.  Kdyby David zůstal ještě jeden rok, který by byl rozhodně jeho posledním, tak jsem měl nápad, že by TARDIS narazila Amelii do zahrady, jako se to stalo, a z ní by vyšel 10. Doctor plný šrámů. Amelia by ho našla, nakrmila ho rybím pudinkem (ne, to bylo pro Matta, pro Davida by to  bylo něco jiného) a prostě mu pomohla. Ale my, diváci, bychom viděli, jak špatně na tom vlastně je. Že možná i umírá. Nakonec by zamířil zpět do TARDIS a odletěl pryč.
Ale když by se vrátil, pro Amy o mnoho let později, tak by se zdál být naprosto v pořádku a vůbec by si na dané události nepamatoval… A samozřejmě by nám časem došlo, že jsme viděli 10. Doctora na konci jeho života těsně před regenerací.
Což by byla událost, ke které bychom se vrátili ve finále řady…
Tak, a je to. Cesta, jíž jsem nešel. Je to docela divný pocit, o tom teď takhle přemýšlet!“


5.4.2013 18:52   Různé   Blackthunder

42 komentářů

vsetci co tu pisete o vete ja nechcem odist mozno si ani neuvedomuje ale podla mna tam nerobi zlotu ta veta teda nie najvacsiu ale to co povedal asi v strede 1 casti konca casu tusim v kaviarni a to ze Vis VIlfrede regenerace je jako smrt zustavam tady a presto to nejsem ja tak uplne ja : nenapisal som to presne ale v takomto smere to bolo povedane a tak tato veta mne nerobi dobrodu odkedy som to videl
Lukas, 11.4.2013 01:30   reagovat
Rád bych také přihodil svůj názor. Když jsem si před lety pustil první díl novodobého Doctora who připadal mi příběh hodně přitažený za vlasy. Proč jsem si tedy pustil další díl? Kvůli charismatickému, vtipnému a dobře hrajícímu Ecclestonovi, který hrál Doktora a kvůli sympatické puberťačce Rose. Celou řadu jsem slupl jako jednohubku a bavila mě setsakramentsky moc. I když většina dílů byla značně "ujetá". Zamiloval jsem se při jejim sledování do Daleků, Rose, doktora a nakonec se mi zamlouval i Jack Harkness. Úplný konec posledního dílů mě ale uzemnil tím, že se doktor změnil v někoho jiného. Nevěřil jsem ani za nehet tomu, že si někdy zvyknu na nového Doktora. Dokonce jsem se seriálem na nějakou dobu skončil. Po čase mi to ale nedalo a musel jsem si pustit vánoční speciál s novým Doktorem. Po skončení tohoto speciálního dílů jsem úplně zapomněl, že Doktora někdy hrál nějaký Eccleston. Vynikající, dobře vypadající herec z nějž prýštilo charisma snad víc než ta regenerační energie. Potom už to šlo rychle. Druhá řada překonala ve všech ohledech první. Třetí, i když se vystřídala Rose za Marthu, byla stejně o chloupek lepší a to hlavně díky vynikajícímu záporákovi a návratu kapitána Jacka. Čtvrtá řada pro mě byl vrchol tohoto seriálu. Nová, sice ne moc přitažlivá, ale o to zábavnější, společnice, návrat všech předchozích společnic, účast Torchwoodu, návrat Daleků, návrat Mastera a vyvrcholení jedné velké kapitoly Tennatovo Doktora ve speciálních dílech. V tu chvíli pro mě nebylo lepšího scifi seriálu než byl Doctor who. Teď mi zbývalo jenom těšit se na další řadu z novým Doktorem. Dobu čekání jsem vyplnil shlédnutím všech čtyřech řad ještě jednou společně se svou sestrou a strýcem, které jsem do toho totálně uvrtal. Když vyšel první díl páté řady všichni jsme se na ni společně koukali. Mě osobně se epizoda celkem líbila, ale žádný zázrak to nebyl. Divný, nevzhledně vypadající, divně se chovající a ještě divněji chodící doktor. Až příliš ztřeštěný na můj vkus. Jako by se Doktor vrátil do puberty. Tennantovo charisma bylo ta tam. Ale i tak jsem mu dával šanci. Moje sestra mu šanci nedala a po prvním dílu na seriál přestala koukat. Že prý si nenechá zkazit skvělí zážitek z prvních čtyřech řad. Strýc se se mnou koukal ani ne do konce řady a pak prohlásil, že už ho to nějak nebaví a od té doby nekoukal. Já seriál sleduji dodnes. Podle mě má seriál stále víc a víc sestupnou tendenci. Matt Smith je snad čím dál horší Doktor a nikdy jsem si na něj nezvykl a nikdy si na něj nezvyknu. Nikdy jsem tohle o nikom neřekl, ale těším se na jeho smrt. Snad ho vystřídá nějaký herec, který podá Doktora důstojněji.

Takže moje pořadí Doktorů je:
1) Tennant
2) Eccleston
3) Smith

Carmack187, 9.4.2013 15:26   reagovat
Jo byla jsem na tom skoro podobně :D Taky jsem si na Matta nemohla zvyknout, ale časem se to podalo. Je pravda, že se seriál trochu víc změnil a i Doctor je hodně jiný, ale nevím proč, ale díly s Mattem mi připadají trochu veselejší, optimističtější kvůli jeho přístupu atd. i když se tam dějou i neoptimistické zvraty. Ale oblíbila jsem si Amy a Roryho a i když ten seriál má své plusy i mínusy sleduju ho dál. Nějak neumím přestat :D Časem se to podá a zvykneš si ;)
Roselin, 11.4.2013 14:06   reagovat
Tak mě se tedy optimističtější nezdá. Z dřívějšího seriálu přímo sálala pozitivní energie, teď to jen občas zabliká. Vyjma několika vyjímečných epizod, samozřejmě.

Myslím, že Smith byl prostě na tu roli moc mladý a nemohl obsáhnout všechny emoce, které se v roli vyžadovali, stejně jako zahrát určitou zkušenost. Třeba v poslední epizodě byl výborný, ale jindy jsem si říkala, že se snad taky přestanu dívat, protože o puberťácích jsou lepší pořady. Ale hodnocení schopností herce je značně relativní - spoustě lidí Smithova bláznivost vyhovuje.
alexis, 11.4.2013 15:20   reagovat
Tak každý má v nějakých dvanácti stech letech právo na senilitu ne. =D
Carmack187, 11.4.2013 15:30   reagovat
Hmm, v tomhle bych se klidně i hádala - i když se ti nemusí zamlouvat, Matt je řadu od řady lepší. Uznávám, že ze začátku jsem si s ním taky nebyla jistá, ale teď jsem skoro (jak jsi to řekl ty) zapomněla, že tu roli kdy hrál nějaký Tennant.
Navíc Doctor vždycky byl, je a bude dětinský. Může vypadat staře, ale pod povrchem je to neposedný kluk, ať už to dává najevo víc nebo míň.
A doufám, že nám Matt ještě dlouho vydrží. Až odejde, na Moffata se můžeme aspoň spolehnout, že jeho smrt napíše mnohem líp, než napsal RTD smrt desítky.
Bessie, 9.4.2013 16:10   reagovat
Každý má rád něco jiného. Pro někoho je to nejlepší Doktor. Někdo utíká když ho vidí (moje sestra). Někdo vidí zlepšení v jeho výkonu někdo zhoršení. Je to hrozně relativní a nemá cenu se o tom dohadovat. Mě třeba přijde smrt 10. Doktora v pořádku. Nevím co se na ní komu nelíbilo. Dneska to beru jako pěkné zakončení jednoho vynikajícího seriálu, na který navázal seriál, který už s ním má společného jenom jméno hlavní postavy, modrou budku a koncept.
Carmack187, 9.4.2013 16:24   reagovat
Takže například Smithův proslov v Ring of Akhaten byl trapně ztřeštěný, pubertální výlev? Já chápu, že každý má osobní preference Doktorů, ale nedokážu pochopit, že si někdo může myslet, že hraje Smith pořád hůř a hůř... když se rozhodně zlepšuje. Ani vlasy už nemá tak šílený, dostal prostor v mnoha opravdu vážnějších chvílích a herecky podle mě obstál úžasně.
Elektronicky.Otisk, 9.4.2013 15:44   reagovat
Co máte s tím proslovem v Ring of Akhaten? Herec zadeklamoval text, který měl ve scénáři. Nic míň, nic víc, bohužel. Žádné opravdové emoce, žádný náboj. Nevěřím mu jeho stáří, ani stesk, ani prchlivou, přesto ovládanou sílu. Smith je herec stejně nevýrazný, jako jeho obočí. A motýlek, bláznivé chování, nebo trhané pochyby to nezachrání. Tennat is my Doctor.

Eccleston se usmíval jako sluníčko na hnoji, ale měla jsem ho ráda. ;)

Je mi absolutně jasné, že až se objeví další Doktor, tak ve chvíli, kdy mu scénář přikáže nějaký takový patetický proslov, se všechny místní nanynky počůrají radostí a budou psát o tom jak ten nový je skvělý a kam se hrabe Smith, to se nedá srovnat...
beruthiel, 11.4.2013 06:30   reagovat
Já si teda myslím, že ten proslov byl skvěle zahraný. Osobně si nedokážu představit Tennanta, jak říká něco takového, i když Ecclestona jo.
A Smith byl prostě můj oblíbenec už dávno před všemi svými 'patetickými proslovy'. Vlastně ho mám radši, když dělá svoje blázniviny. Až přijde nový Doktor, rozhodně ho nebudu hodnotit podle jednoho emotivního monologu.
Jinak už mě začíná unavovat tahle věčná hádka o 'nejlepšího Doktora'. Každý má svého favorita, nebo i víc favoritů (jako třeba já, protože se nějak nesnažím rozhodovat mezi Mattem Smithem a některými klasickými Doktory), ale v zásadě je to ta samá postava. Takže je celkem nesmyslné se hádat, který je lepší, když je to pořád ten stejný šílenec v modré budce.
Bessie, 11.4.2013 15:27   reagovat
Mluvíš mi skoro z duše. Plně s tebou souhlasím. =)
Carmack187, 11.4.2013 14:20   reagovat
Dobrá uznávám, že někdy má i Matt Smith svoje chvilky a proslov v posledním dílu byl podaný pěkně. Ale to z něj prostě v mích očích lepšího Doktora neudělá. Prostor možná dostal mnohokrát, ale ne zrovna vždycky toho využil tak, aby to ve mě vyvolalo nějakou emoci. Ale chápu, že ty to vidíš jinak. =)
Carmack187, 9.4.2013 16:07   reagovat
a zase je tady takovej ten pocit co kdyby... a litování, že se něco podobnýho nestalo
ale zase to dává prostor pro přemýšlení(a třeba i napsání fanfiction), jak by epizody dopadly, protože chování 10. Doktora a 11. Doktora se taky liší
nechcete někdo něco napsat?
Avelion, 7.4.2013 01:08   reagovat
No... já se furt chystám na napsání časové války :D
Blackthunder, 7.4.2013 01:11   reagovat
Jinak Moffatova zápletka je skvělá, rozhodně lepší, než jak smrt desátého Doctora napsal RTD. Upřímně nechápu, jak ho někdo jako scénáristu Doctora může mít rád. Jakkoliv adoruji jedenáctého Doctora a brilatní herecký výkon Smithe, stejně se těším, až Moffat dostane šanci napsat smrt Doctora. To podle mě bude tak naprosto zvrhlej mindfuck, že nám všem z toho hrábne.
Elektronicky.Otisk, 6.4.2013 11:39   reagovat
Mně už hráblo. :D
Catherine Smith, 6.4.2013 11:51   reagovat
Ovšemže ti už hráblo :D U tebe te ani jinak nejde :D
Roselin, 11.4.2013 14:33   reagovat
Nemel. :D
Catherine Smith, 11.4.2013 15:13   reagovat
Ja jsem taky nejvetsi fanousek Davida Tennanta. Nevim, jestli je to hereckym vykonem nebo luxusnimi dily 3. a 4. sezony (druha byla klasika).
Mygeila, 6.4.2013 09:43   reagovat
No škoda, že to tak nedopadlo...
A já se naopak na konfrontaci David - Matt těším, myslím, že to bude mít šťávu. 10. doktor s tím jeho poučováním a entuziasmem a 11. doktor s tím jeho bláznovstvím a dětinstvím - jen si to představte:-)
Vsadím se, že se ze začátku hodně nebudou mít rádi... Jak to řekl první Doktor, když viděl své nástupce - něco o klaunovi - už nevím co byl ten druhý. Tak jsem zvědavá na reakci 10. doktora na svou další regeneraci.
alexis, 6.4.2013 08:07   reagovat
řekla bych, že ta reakce bude asi nějak takhle:
,,What?!"
Avelion, 9.4.2013 12:20   reagovat
Já se jenom trošku bojím té přímé ´konfrontace´ David vs. Matt ve výročním speciálu... :D Jen co si většina z ´týmu Tennant´ :D konečně začala zvykat na toho pudinkožravce :DD, zase nám předhodí Davida... Stevene, Stevene... snad víš co děláš. :D Teda spíš co píšeš... :D :)
Trifi, 6.4.2013 04:54   reagovat
Většina z "týmu Tennant" pořád ještě stravuje to "I don´t want to go" aspoň já teda jo. Tak snad nám dá nějaké uspokojivější a smířlivější rozloučení. Mám pořád pocit, jako by příběh 10. doktora byl neuzavřenej, právě kvůli tomu, jak odešel.
alexis, 6.4.2013 08:12   reagovat
Neuzavřenej??? Proboha, vždyť umřel, to mně připadá uzavřený až dost :) A to jeho 'I don't wanna go.'... nevím. Mně to vždycky přišlo jako celkem normální. Když se podíváš na smrt všech Doctorů, tak rozhodně všichni na konci života nepronášeli nějaký vznešený smysluplný věty. První pokud si vzpomínám jenom padl na zem a zemřel, druhý nadával Pánům Času, aby ho nechali být, třetí umřel v půlce věty... no, Tennantovo 'I don't wanna go' určitě není nejhorší doctorovská poslední věta.
Bessie, 6.4.2013 09:31   reagovat
Pozor, to s tím druhým není tak jasné :) V díle "The two Doctors" je druhý Doctor s mnohem starším Jamiem a baví se o tom, že "Zoe přeci vrátili tam, kam se ona chtěla vrátit". Panují fanouškovské teorie o řadě 6B, kdy Timelordi využívají Doctora, aby pro ně plnil úkoly, čemuž i odpovídá právě díl "Two Doctors", kdy druhý Doctor jedná na příkaz Pánů času. Já si myslím to samé, druhý Doctor ve skutečnosti zemřel někde úplně jinde.
Co se týče "I donnt wanna go" desátého Doctora, to je to nejhloupější, co kdy RTD napsal. Ta věta vůbec nedává smysl. Pokud ano, dělá to z desátého Doctora sebestředného egoistu, kterému záleží na tom, jak vypadá. Nikam přeci nejde, neumírá, pouze se regeneruje. Jasně, je to asi traumatické, ale to I donnt wanna go tam absolutně nesedí, ještě u toho snad brečí nebo co. Příšerný.
Elektronicky.Otisk, 6.4.2013 11:36   reagovat
Nedává smysl? Proč by neměla dávat smysl? No, nebylo to od RTD úplně nejšťastnější zakončení - ale cítit smutek z konce určitého způsobu svojí existence snad není tak nepochopitelný.

alexis, 6.4.2013 19:07   reagovat
Protože jak jsem napsal, Doctor vlastně nikam neodchází, pouze mění vzhled a povahu. On doopravdy neumírá, jakkoliv věřím, že umírání je velmi nepřijemný a regenerace stresující. Nejdřív ho vykreslí jako hrdinu, který zachraňuje celý vesmír a obětuje se pro důchodce, který pak začne fňukat, když se mu má změnit ksicht? Dělá to z něj narcise a egoistu.
Elektronicky Otisk, 8.4.2013 11:19   reagovat
Tak The Two Doctors jsem neviděla, ani jsem tohle nijak zvlášť nezkoumala, takže ti budu věřit.
Co se týče 'I don't wanna go' no, ke konci se choval jako by mu ruplo v bedně celou dobu, třeba s tím svým vítězným Pánem Času. Jenom jsem chtěla říct, že to možná bylo smutný, ale rozhodně to nebyl neuzavřenej příběh.
Bessie, 6.4.2013 12:31   reagovat
Ále já vím, že nátáhl brka - teda zregeneroval, už nikdy víc Alonsy - myslela jsem neuzavřenej emocionálně pro diváky. Právě kvůli tý poslední větě. Když postava, kterou milujete, odejde takhle, tak se s tím prostě nedokážete smířit. Mě přišel konec 10. doktora smutnej, hořkej a vlastně i nevhodnej. Strach ze "smrti" - to beru.
Vztek že někdo další zaujme jeho místo - to taky.
Ale fakt, že se s tím do samotného konce nesmíří - to už je moc. Takový 10. doktor nebyl. To byl naschvál na diváky, aby z toho měli jenom ještě větši trauma. Takže kdyby se tenhle moment nějak "přepsal" a Doktor odešel trochu smířlivěji, byla bych za to ráda. Protože takhle mám pocit, jakoby vlastně neodešel. Snad to píšu srozumitelně.
alexis, 8.4.2013 19:50   reagovat
Tak teď už tě chápu :) Já teda nejsem nějak extra velká fanynka Tennanta, ale máš pravdu v tom, že ten konec byl blbej. Mnohem realističtější by bylo, kdyby se prostě smířil s odchodem a zregeneroval, jako to Doctor obvykle dělá, ale to víš, psal to RTD. Zlatej Moffat se svýma minfuckama :)
Bessie, 9.4.2013 16:16   reagovat
přesně, taky jsem to tam nějak nemohla vstřebat. neni mu to podobný xD nemůžu si pomoc, ale nesedí mi k němu, že by prosil, aby mohl ještě zůstat... Vemte si Christophera, úplně v klidu (skoro), ale stejně! xD
Roselin, 11.4.2013 14:11   reagovat
Matt je nejlepsi a pak Eccleston ani nevim proc :-)
Nemamnick, 6.4.2013 02:03   reagovat
Proboha co máte všichni na tom Tennantovi to nikdy nepochopim... Smith je skvělej ;)
Kozlick, 6.4.2013 00:38   reagovat
David? Tobě vadí? Jeho šílený obličeje byly úžasný, byl vtipnej, ujetej a geniální. Dokázal si zachovat svou tvář. (ale mám pořád ze všech nejradši Christophera Ecclestona :))
Roselin, 11.4.2013 14:08   reagovat
Jsi můj člověk :)
Bessie, 8.4.2013 19:26   reagovat
Svatá pravda. :)
Catherine Smith, 6.4.2013 11:47   reagovat
Nebylo by to dobré, i když byl Tennant nejlepší.
Metal, 5.4.2013 20:54   reagovat
Na Matta jsem si zvykla,je správnej i dost ujetej...Ale David je David, jedna serie navic by nebyla na škodu :D
Kikouš, 5.4.2013 20:37   reagovat
*Fňuk* Jen ta představa 5. řady s Davidem... Ale tak buďme rádi, že tam byl aspoň ty tři a že dalším Doktorem je Matt a ne někdo, kdo by nám nesed.
Ajka, 5.4.2013 20:29   reagovat
pravda
kik, 5.4.2013 20:38   reagovat
To by bylo možná lepší...
Blob, 5.4.2013 19:41   reagovat
škoda no :D
lombax, 5.4.2013 19:31   reagovat

Pro komentování se prosím přihlašte.


Aktuální epizoda

Poslední titulky

Legend of the Sea Devils
  • Stav překladu: 1% (18.4. 11:04)
  • Pomalu začínám asi to bude trvat dlouho
  • Autor: Blackthunder
  • …p.iP.WEB-DL.AAC2.0.H.264-TVLAMERS

Nejnovější komentáře

Doporučujeme